Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Byttes lite delar igår:
Bild

När jag lämnade in bilen på "säkerhetsåterkallelsen" från volvo för att få ny remspännare så konstaterades att AC'n höll på att skära ihop, detta brukar resultera i rasad motor på min modell :cry: så de hängde inte på någon ny rem till ac'n så den har varit urkopplad i väntan på ny. Igår var det dags för ny ac-kompressor, intressant var att de fick ur 0.82kg köldmedium ur systemet, precis vad den ska ha levererats med som ny. Så systemet verkar vara riktigt tätt! Hursom så känns det trevligt att få en ny kompressor och nytt köldmedium så här efter 7000 mil, nu lär det hålla ihop länge till :)

Sen har det även börjat komma missljud från servopumpen. Tydligen pga att slangarna börjat släppa ifrån sig metallflis(metallavlagringar) som satt igen silen och låtit pumpen gå torr. Volvos lösning på detta är att byta pump och servooljebehållaren och sen skölja igenom systemet (tydligen så skulle inte slangarna utsöndra nå mer metallavlagringar än de redan gjort, hoppas det stämmer). Men trots att felet var så pass erkänt tillverkningsfel att de har en fix på det så står inte volvo för kostnaden. Min verkstad trodde att det bara var en tidsfråga innan de skulle börja göra detta med men jag fick ta det på min begagnatbilsgaranti. Spelar såklart inte mig någon roll bara jag slipper betala :)

Så här tog kärlet ut när det var tomt. Verkar ha varit lite avlagringar i oljan.
Bild

mvh
Anders
Så blev det dags att åtgärda parkeringsskadan på bakre kofångaren.

Antingen så gör man som jag hade tänkt, pallar upp bilen och skruvar av hjulen för att komma åt. Eller så lånar man riktiga verktyg av Eccy så man kommer åt ändå :lol:

Bild

I övrigt så är väl inte ett sådant byte så mycket att visa. Det var lite trångt att få den förbi dragkroken så när vi monterade den nya så valde vi att göra det del för del istället för att montera ihop den före.

Bild

Bild

Tack för hjälpen Eccy!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 59

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]