- tis 10 jan 2012, 16:15
#605914
Dessutom kan man ju köpa extrautrutning för 20.000 kr till på volvon mot BMWn utan att slå i maxtaket.
Att ha fria servicar i 3 år är bara en riktig lose-lose situation för alla utom staten.
StringerBell skrev:Min känsla är att det inte - konstigt nog - talas så mycket om servicekostnader i samband med köp, trots att BMW (med fria service'ar i början) oftast ses som Volvos huvudkonkurrent. Det är möjligt att det ser annorlunda ut när företagens ekonomiavdelningar gör sina kalkyler.Om servicen kostar 20.000kr första åren kan man ju göra som BMW och lägga in det i nybilspriset med resultat att bilen blir dyrare, får högre förmånsskatt, och kostar företaget i högre arbetsgivaravgift. Då är det mycket mer ekonomiskt att betala de 20.000 i service så slipper man förmånsskatter och arbetgivaravgifter uppepå.
Dessutom kan man ju köpa extrautrutning för 20.000 kr till på volvon mot BMWn utan att slå i maxtaket.
Att ha fria servicar i 3 år är bara en riktig lose-lose situation för alla utom staten.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.