- mån 09 jan 2012, 16:59
StringerBell skrev:Var är det som styrker att ett köp har gjorts om det inte finns vittnen eller kontrakt?
Då är det problem. Men TS verkar ha uppgifter eftersom han har försökt få tag på köparen. Om inte har han varit väldigt godtrogen, men han kan inte i något läge hävda att bilen är stulen.
VolvoB20 skrev:
Det är ju inte olagligt att ställa av bilen, det gör jag varje vinter med sommarbilen. I vilket kontrakt skulle säljaren utlova att hålla bilen påställd hela tiden
Det är väl ändå stor skillnad. Du har förmodligen full kontroll på din sommarbil och dess nycklar under vintern. Man skriver väl aldrig in i ett kontrakt att gamla ägaren skall hålla bilen försäkrad, han äger den ju inte längre. Men jag vet att du blir misstänkt för att "tillhandahålla besiktnings och försäkringspliktigt fordon trots att de plikterna inte är uppfyllda" om någon blir stoppad ute i trafiken. En bekant till mig blev det, men det löste sig genom att föraren erkände att ägaren var ovetande.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo