Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har lånat svärmors bil och nu får jag inte in 1, 3 och 5:ans växel.....vad kan vara fel?? Säg inte att lådan håller på att haverera!? En Renault Scenic RX4
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
av Provocative
mariahe skrev:Har lånat svärmors bil och nu får jag inte in 1, 3 och 5:ans växel.....vad kan vara fel?? Säg inte att lådan håller på att haverera!? En Renault Scenic RX4
Antingen det eller kopplingen.
av mariahe
Provocative skrev:
mariahe skrev:Har lånat svärmors bil och nu får jag inte in 1, 3 och 5:ans växel.....vad kan vara fel?? Säg inte att lådan håller på att haverera!? En Renault Scenic RX4
Antingen det eller kopplingen.
Antingen eller? Jag hade hoppats på att det slut på olja, eller att nåt behövde justeras.....vajer? Det är ju märkligt att jag får i 2:an o 4:an o backen, är det ändå kopplingen eller haveri på G?
av semmelman
2:an och 4:an ligger ju fysiskt motsatt till de andra, alltså du drar spaken åt dig, så chansen kanske finns att det går att justera vajern eller staget eller vad det är som kopplar ihop växelspaken med lådan eller kanske bara en smörjesak. Men bäst en mekaniker tittar på saken.
av mariahe
semmelman skrev:2:an och 4:an ligger ju fysiskt motsatt till de andra, alltså du drar spaken åt dig, så chansen kanske finns att det går att justera vajern eller staget eller vad det är som kopplar ihop växelspaken med lådan eller kanske bara en smörjesak. Men bäst en mekaniker tittar på saken.
Jo det var det jag hoppades, eftersom de ligger på motsatta sidan och det bara är den andra sidan som inte funkar, så kändes det udda att det är haveri.
Välkommen ut i trafiken

När ni står stilla, är kylflä[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?