mariahe skrev:Har lånat svärmors bil och nu får jag inte in 1, 3 och 5:ans växel.....vad kan vara fel?? Säg inte att lådan håller på att haverera!? En Renault Scenic RX4Antingen det eller kopplingen.
Moderator: Moderatorer
mariahe skrev:Har lånat svärmors bil och nu får jag inte in 1, 3 och 5:ans växel.....vad kan vara fel?? Säg inte att lådan håller på att haverera!? En Renault Scenic RX4Antingen det eller kopplingen.
Provocative skrev:Antingen eller? Jag hade hoppats på att det slut på olja, eller att nåt behövde justeras.....vajer? Det är ju märkligt att jag får i 2:an o 4:an o backen, är det ändå kopplingen eller haveri på G?mariahe skrev:Har lånat svärmors bil och nu får jag inte in 1, 3 och 5:ans växel.....vad kan vara fel?? Säg inte att lådan håller på att haverera!? En Renault Scenic RX4Antingen det eller kopplingen.
semmelman skrev:2:an och 4:an ligger ju fysiskt motsatt till de andra, alltså du drar spaken åt dig, så chansen kanske finns att det går att justera vajern eller staget eller vad det är som kopplar ihop växelspaken med lådan eller kanske bara en smörjesak. Men bäst en mekaniker tittar på saken.Jo det var det jag hoppades, eftersom de ligger på motsatta sidan och det bara är den andra sidan som inte funkar, så kändes det udda att det är haveri.
Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]