aalex skrev:En väldigt bra tråd med en massa nyttig information och en hel del humor. Som när livet är som bäst! Fast utan att bli tjock! Mums! :)
(Mumset kom från ozonätaren)
Jag hade en 245a som jag lagat från att ha stått som skrot hos en bonde. Emellanåt så luktade det fisk - en väldigt massa fisk. Jag fick för mig att han hällt sin fisklunch in i ventilationsintaget. Så småningom gav jag bort bilen. Jag fick en fin bok som motpresent om Mercedesbilar. Jag höll då på och renoverade en Mercedes istället. En dag somnade chauffören och körde i diket. Hade det varit hans förra lilla bil hade det nog gått helt på tok. Nu skadades varken han eller passagerarna. Så ibland är det bra med fisk särskilt om den luktar. Och Mercedesbilen har jag kvar fastän det var för 20 år sedan jag lagade den och redan då var den gammal. Så hela historien slutade riktigt bra! Tack vare fisken!
Nu vet inte jag om jag kan tillföra lika mycket trevligt till tråden som du, men... ;)
Jag har nu kört ozongeneratorn en natt till, och jag tror det var det som gav nådastöten till den diffusa odören.
Jag har suttit och sniffat mig vimmelkantig min 30min färd hem idag från jobbet, och jag kan faktiskt inte urskilja det som tidigare luktat.
Jag skall ge det i morgon också för att se så det inte kommer tillbaka.
Gör det det skall jag låta maskinen står nån natt till över helgen, för nån nytta verkar den ju göra helt klart!
Jag fortsätter att uppdatera er fortlöpande..