- lör 16 jul 2011, 00:52
#547459
Jag håller delvis med Gourmand även om jag tror att det finns en viss fördel med märkesverkstäder på nya bilar. Brukar själv inte byta in bilarna utan sälja privat och det har aldrig blivit någon diskussion över att det inte alltid varit märkesstämplar. Köparna har tittat i boken och sett att den varit inne på service vid vissa miltal, men längre än så har det aldrig kommit. Faktiskt har ett flertal av mina köpare bara frågat "Är bilen servad som den ska?" och sedan nöjd sig med mitt "Ja". Vid ett inbyte tror jag faktiskt de flesta handlare inte ens tittar i boken.
När jag själv ska serva så undviker jag Bilia i alla dess former. Höga priser men framförallt en icke-service attityd som jag inte står ut med - och definitivt inte tänker betala för! Senast fick V70IIan sin service på Mekonomen mest för att jag fick ett utmärkt bemötande och en personlig tekniker att snacka med direkt. Det senare har ju Bilia kört med som unikt i många år men det gäller inte längre.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i