- fre 09 sep 2011, 10:43
Måste allt vara reglerat i lag? Om en biltillverkare exempelvis kräver att en komponent måste bytas ut när den går sönder betyder väl inte att det är ett "lagkrav". Samma med däcktillverkare, eller? Jag har, då det var "tillåtet" att laga med "lakritsremmar", råkat ut för flertalet däckseparationer på mina taxibilar. Till slut så slutade jag be däckfirmor att laga på detta sätt redan innan de egentligen inte fick göra så. Men fortsätt ni med era "lakritsremmar" ni. Men ta inte med er för värdefull last om ni skall köra fort, en däckseparation är inte kul i hög fart. En seriös däckfirma vet om detta, därför "länkade" jag till en sådan. Men om du kommer in och KRÄVER att de skall göra en "nödreparation" med "lakritsrem" kanske de gör det, de kanske har grejorna kvar. Det går ju fort så de tjänar nog bättre på det, men frågan är om du gör det.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo