Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte spindelbult på min v70 my01 i går fan va dålig passform det var på den (biltema) fick banka som en galning trotts att jag satte upp rubbet i skruvstäd asså navet sen så var den medföljande muttern inte anpassad för länkarnen utan saknade den koniska brickan! Förbannat dåligt biltema!
Anledningen till den dåliga passformen är antagligen att plines verktyget är slitet så att hyllsan blir för stor vilket ger svårigheter att pressa in spindelleden att det inte följde med en riktig mutter är desto mer underligt och det borde man kunna kolla bättre på affären.
Senast redigerad av 4 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
Är extra sur för att jag drog av en bult då jag skulle lossa spindelleden och då använde jag biltemas "grispick" som även den small av!!! hur kul är det? fixade det hela pga jag har en gas svetts och stort kunnande samt tålamod som en ko.
Olja under naglarna JA det kan ni ge er fan på att jag har hela djävla himelen öppnade sig över mig när jag låg där ute på gården och svor över biltemas skitgrejer... Problemet är att man aldrig vet vad som är bra och vad som är skit och varför gör man inte en bättre koll...
Har även monterat en nedre länkarm fårn biltema på just den här bilen och trotts att den såg identisk ut så fick jag skruva som en tokig för att överhuvudtaget ta mig till en verkstad som kunde utföra en framvagnsinställning på bilen efter detta så sliter den dä¨ck som fan
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
Biltema får gärna höra av sig till mig för nu så är förtroendet i riktigt lågt fan bara för att det är billigt så skall det väl inte vara värdelöst?
bytte spinfelled på polarens s80 efter 2a på bes till biltema året efter och 1500mil fick han en 2a på samma spindeled :cry:
brossan köpte hjullager fram till sin v70-99 600mil senare så lät de värre än de han byta ut
jag bytte hjullager på polarens v70 07 samma där ef 500mil började de oxå morra
jobbe kompisen köpte deras sportskivor fram och bak till sin s60 t5 några månader senare hade han vibrationer både fram och bak krokiga skivor
grannen köpte lika danna tilll sin v70 06 och hans framskivor blev oxå krokiga
själv köper jag inga reservdelar på biltema men när alla envisa människor själv ska skaffa grejjor så kommer dom med biltema skiten och jag har 0 förtroende för deras grejjor handbromsbackar som är för små = ingen bromsverkan bromsklossar som skriker har varit med om en v50 som hade monterat biltema klossar bak dom var för små = låg och skrammla i oket samma med klossarna bak till v70n
och sen skall vi inte tala om allt som är fel packat alt helt fel grejjor en tjejkompis köpte klossar fram och olje filter till sin clio o gissa om dessa grejjor passa haha not
men detta är min egen uppfattning där är säkert någon som är nöjd själv har jag köpt både verktyg och ytterbelysningar till huset och arbetskläder och det är ju helt ok kvalitet :D
Hjulager har jag bytt på en v70 my99 både till volvo orginal och biltema och de var ungefär lika dåliga båda två,så även solen har fläckar...
Bytte även bromsskivorna + beläggen fra till biltemas och det verkar funka fint.
Men jag vill inte att det skall vara en slumpgenerator som avgör om det är bra eller dåliga grejer man handlar.
"Priset på en vara är ett mått på vilket förtroende man känner för varan/tjänsten" förtroende tar lång tid att bygga upp och föloras på ett ögonblick...
Biltema har dåligt gummi i sina "damasker" tyvärr, inte roligt att byta en spindelled och upptäcka att gummit spruckit ett halvår senare... ska själv byta fyra "klonkstag" som suttit ett halvår med helt spruckna gummi damasker :-(
greeeken skrev:Har använt hjullager samt spindelled från biltema o dom rulla problemfritt ännu.
Hjullagren har rullat ca 8000
Det är det här som är så förbannat tråkigt att en del prylar funkar skit fint medans andra är rena skiten, åt helvete för dålig kvalitetskontroll och antagligen för snikna ägare som inte sätter ribban nog högt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]

Stefans 968

Vart bromsbyte i bak idag. IMG_1324.jpeg IMG_1[…]

Jag har en likadan och min uppfattning är ned[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad