StefanT5 skrev:Ja de ville byta hela enheten.
De sa att det som sticker ut ur gallret kommer från fläkten att det är vanligt att när fläkten går sönder så skickar den ut delar så det har sönder sensorn med.
Men ska köpa mig sensorn och sen plocka isär.
Hoppas allt fungerar med enheten sen bara.
Tjena. Jag va inne på volvo för 2veckor sen med samma fel på min v70n-07. Som sagt så ville dom sälja hela ccm panelen för 6600kr. Har rätt nyligen köpt bilen och kände på vägen hem att det började blåsa varmluft fast ecc va inställd på 20gr. Mycket riktigt va sensorn av. bara benen va kvar innanför "gallret" läste tråden här och beställde en ntc givare på elfa och rev isär alltihop och kapade av benen lagom på nya ntc sensorn. sen vinklade jag in senorn så den ligger en bit in i själva tunneln och i mitten i tunneln så man inte kan komma åt den och ha sönder den igen. ganska pilligt med tanke på att benen på nya sensorn är något grövre än ett hårstrå när man löder, men fy fan så bra det blev

-) jag kopplade ur batteriet bara. själva demonteringen av mittkonsollen med stereo och ccm klarar alla. inte speciellt svårt att ta isär ccm:en heller. Man behöver inte bryta bort kretskortet i ccm:en utan bara lätta på lite för att få ur själva fläkt röret med det lilla kretskortet för sensorn. Som redan sagts så har inte fläkten nått med sensorn att göra utan köper man en fläkt så ingår det bara en fläkt och den tror jag sällan pajar. Den gör man bara rent när man endå har den borta..