- ons 15 jun 2011, 21:28
Finns en massa motstridiga uppgifter om att dom fosila bränslena håller på att ta slut. Denna begränsade resurs har dom hotat med att den ska ta slut sedanVilka är "dom" i det här sammanhanget? Tänk om "dom" har fel? Oavsett filket tycker jag att det är ansvarslöst att i princip basera hela mänsklighetens energibehov på en ändlig resurs som dessutom bidrat till ett nettotillskott av koldioxid i atmosfären. Klimateffekten kan man altid diskutera, men tänk om det faktiskt är så att det är vi människor som orsakar den?
70 talet.
Jag har inte ännu sett en mack som inte haft bensin i tankarna, jag har inte heller sett eller hört att oljan har tagit slut någonstans. Vad vi vet så kanske detta bara är början på olje eran och tvinningen av den samma.Vad vi vet..? Ja, vad vet vi om detta? VI vet inte ett skit och då är det väl rätt vättigt att ha en en reservplan?
Att sedan bönder i fattiga länder odlar detta för att lönsamheten är större i det än spannmål är ännu ett nederlag då det bär med sig följder som svält och fattigdom..Är det bättre att ha med ostabila stater, diktaturer och religiösa fanatiker att göra bara för att vi vill ha deras olja? Det dör folk på grund av olja också.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"

- By Lövet