MattiasD skrev:Nu kommer alla dessa märkliga uttalanden baserade på eget tyckande varvat med myter. Men vi tar en sak i taget. Förnyelsebara bränslen självklart dyrare att framställa. Olja är ju bara att pumpa upp. Men den tar slut då det är en begränsad resurs. Etanol höjer verkningsgraden och förbrukningen av energi minskar. Att det ska vara så svårt att fatta och det vanligaste myten är att förbrukningen ökar då folk inte förstår att det är skillnad i energimängd. Alla förnyelsebara bränslen behövs och det finns bara en döfödd energikälla och det är fossila bränslen.
Finns en massa motstridiga uppgifter om att dom fosila bränslena håller på att ta slut. Denna begränsade resurs har dom hotat med att den ska ta slut sedan
70 talet.
Jag har inte ännu sett en mack som inte haft bensin i tankarna, jag har inte heller sett eller hört att oljan har tagit slut någonstans. Vad vi vet så kanske detta bara är början på olje eran och utvinningen av den samma.
Skulle vilja se hur många utav er etanol åkare som hade valt en etanol bil om om etanolen hade beskattats på samma vis som bensin,diesel. Hade även velat veta hur många av er som orkar traska runt i kärrorna 3-5 tusen mil per år. När man inte tankar så är bilen på service och vise versa.
Etanol är från början ett skit bränsle som är dyrt att framställa och att frakta runt. Att sedan bönder i fattiga länder odlar detta för att lönsamheten är större i det än spannmål är ännu ett nederlag då det bär med sig följder som svält och fattigdom..
Tycker det är bra att nuvarande regering tar tag i detta och har sett igenom denna stora bluff.
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul