- mån 06 jun 2011, 20:00
Hej!
Igår tog jag mej i kragen och bytte min startmotor som har bråkat med mej väldigt länge nu.
Satt i en startmotor som jag vet funkat innan.
Provstartade.... funkade klockrent!!! Testade flera gånger för att "provocera" den och den startade så fint så :)
Idag tog jag bilen till affären och givetvis startade den och inget konstigt med det.
När jag sen skulle därifrån fick jag "kärringstopp" och när jag skulle vrida om nyckeln hände absolut ingenting!!
Det klickar.... bensinpumpen går igång... allt verkar som det ska förutom att skrället inte startar!!! :-(O) Den går inte ens runt..
Har kollat kablarna som sitter fast på startmotorn... dom sitter....
Det går att få igång den genom bogsering eller rullning.
Har kollat säkringar..dom är hela..
Vad ska jag göra mer?
Förmodligen ringa skroten och köpa en ny.../bättre begagnad...
Bil:
850 GLT 2.5 -95 manuell....
Igår tog jag mej i kragen och bytte min startmotor som har bråkat med mej väldigt länge nu.
Satt i en startmotor som jag vet funkat innan.
Provstartade.... funkade klockrent!!! Testade flera gånger för att "provocera" den och den startade så fint så :)
Idag tog jag bilen till affären och givetvis startade den och inget konstigt med det.
När jag sen skulle därifrån fick jag "kärringstopp" och när jag skulle vrida om nyckeln hände absolut ingenting!!
Det klickar.... bensinpumpen går igång... allt verkar som det ska förutom att skrället inte startar!!! :-(O) Den går inte ens runt..
Har kollat kablarna som sitter fast på startmotorn... dom sitter....
Det går att få igång den genom bogsering eller rullning.
Har kollat säkringar..dom är hela..
Vad ska jag göra mer?
Förmodligen ringa skroten och köpa en ny.../bättre begagnad...
Bil:
850 GLT 2.5 -95 manuell....
Senast redigerad av 1 Carina, redigerad totalt 0 gånger.
Allt går... utom små barn och tennsoldater
- By Sasjjj