Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Igår tog jag mej i kragen och bytte min startmotor som har bråkat med mej väldigt länge nu.
Satt i en startmotor som jag vet funkat innan.
Provstartade.... funkade klockrent!!! Testade flera gånger för att "provocera" den och den startade så fint så :)
Idag tog jag bilen till affären och givetvis startade den och inget konstigt med det.
När jag sen skulle därifrån fick jag "kärringstopp" och när jag skulle vrida om nyckeln hände absolut ingenting!!
Det klickar.... bensinpumpen går igång... allt verkar som det ska förutom att skrället inte startar!!! :-(O) Den går inte ens runt..
Har kollat kablarna som sitter fast på startmotorn... dom sitter....
Det går att få igång den genom bogsering eller rullning.
Har kollat säkringar..dom är hela..

Vad ska jag göra mer?
Förmodligen ringa skroten och köpa en ny.../bättre begagnad...

Bil:
850 GLT 2.5 -95 manuell....
Senast redigerad av 1 Carina, redigerad totalt 0 gånger.
Kena skrev:tändningslåset?
Det har jag inte kollat.... hade dom funderingarna med på parkeringen....
En fundering bara.... om det hade varit fel där.... hade strömmen gått fram då så att jag får igång den med draghjälp?

Grabbarna här på gatan som "råkade" komma ivägen för mej och min döda bil drog en ny kabel från startmotorn till + polen på batteriet och det hände inget.... dom sa nåt om att det skulle klicka åtminstone.... ?:-/

Men jag vet inte... därför jag skickar ut frågan här med....
av *pettson*
Din solenoid verkar inte göra sitt jobb.
Jag satsar tyvärr på att din startmotor som hamnade på plats var mindre bra. Testkördes den löst så att säga? Har den smorts upp osv?
Det är ganska lönlöst att ta en startmotor som gått 20K mil och sätta på plats om den inte varit isärtagen och fått lager samt växellådan uppsmord (jo det är en växellåda på dom)
Carina skrev:Felet funnet!!! :-)-)
Jordkabeln var av...!

Köpte en ny idag och klämde dit.... nu funkar det igen!!
Grattis! Lägg till "Löst" eller nåt till rubriken...
ÄRRet skrev:
Carina skrev:Felet funnet!!! :-)-)
Jordkabeln var av...!

Köpte en ny idag och klämde dit.... nu funkar det igen!!
Grattis! Lägg till "Löst" eller nåt till rubriken...
Will do!! :oops: :P
av *pettson*
Se där ja.. lite otippat eftersom det är nåt man tyvärr förutsätter att man kollat..
Men kalas att felet är funnet och åtgärdat. Kan tänkas att bilen blir lite piggare med? Menar om jorden blir bättre blir det mesta bättre nämligen.
*pettson* skrev:Se där ja.. lite otippat eftersom det är nåt man tyvärr förutsätter att man kollat..
Men kalas att felet är funnet och åtgärdat. Kan tänkas att bilen blir lite piggare med? Menar om jorden blir bättre blir det mesta bättre nämligen.
Kan väl villigt erkänna att den var det sista jag tänkte på :)
Det slog mej när jag hade alla 3 startmotorerna liggandes... "finn ett fel" liksom :mrgreen:

Ja bilen är lite piggare eller så inbillar jag mej bara...
Men går gör den.... så nu e det race till Torslanda igen (P)
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]