- tor 26 maj 2011, 05:44
"Continental köper jag inte därför det var de som flyttade Gislaved Däck till Portugal. Gislaved vinterdäck har bytt namn till Continental och Gislaved tillverkar bara andra klassens däk numera. Nä, Continetal blir det aldrig!"
Precis samma.
De jäv... stängde en vinstdrivande fabrik och gjorde folk arbetslösa för att ägarna skulle tjäna lite mer.
Här har vi konsumenter makt som vi borde använda mer.
Jag kommer ALDRIG köpa ett enda däck från Continental även om de så vore bäst eller billigast. Blev inte själv drabbad men det blev duktiga killar och tjejer i Gisslaved
Skulle heller inte köpa en bil med sådanna däck. Pestförklarade.
Fri konkurrens är ok men inte att göra folk arbetslösa för att man tjänar mer på att lägga ned en fungerande fabrik. Ruttet.
Övrigt mycket intressant tråd med verkliga erfarenheter till skillnad från testen man läser.
/Roland
Precis samma.
De jäv... stängde en vinstdrivande fabrik och gjorde folk arbetslösa för att ägarna skulle tjäna lite mer.
Här har vi konsumenter makt som vi borde använda mer.
Jag kommer ALDRIG köpa ett enda däck från Continental även om de så vore bäst eller billigast. Blev inte själv drabbad men det blev duktiga killar och tjejer i Gisslaved
Skulle heller inte köpa en bil med sådanna däck. Pestförklarade.
Fri konkurrens är ok men inte att göra folk arbetslösa för att man tjänar mer på att lägga ned en fungerande fabrik. Ruttet.
Övrigt mycket intressant tråd med verkliga erfarenheter till skillnad från testen man läser.
/Roland