- mån 04 apr 2011, 23:19
#516604
Hej
Hade problem innan med magnetventilen som jag bytade mot ny för ett år sen och fick laddtrycket tillbaka 0,9 bar. Då laddade den 0,5 bar med trasig magnetventil. Jag har BSR trim steg 2. Nu på sistånde märkte jag att laddet orkar inte upp till 0,9 bar utan stannar på 0,7 bar och jag känner att motor inte orkar som innan att snabbt komma i högre hastighet. Känner inte den kraften. Koplade den till obd2 felkodsläsaren och det fanns inga fel. Fast airbagslampan lyser. Läste lite om tryckklocka som kan vara dålig, men när är tiden att den börjar bli dålig? Bilen har gått 11000 mil. Tickande ljud kommer när motor är kall.
Har ni några ideer vad kan det vara?
Mvh
Hade problem innan med magnetventilen som jag bytade mot ny för ett år sen och fick laddtrycket tillbaka 0,9 bar. Då laddade den 0,5 bar med trasig magnetventil. Jag har BSR trim steg 2. Nu på sistånde märkte jag att laddet orkar inte upp till 0,9 bar utan stannar på 0,7 bar och jag känner att motor inte orkar som innan att snabbt komma i högre hastighet. Känner inte den kraften. Koplade den till obd2 felkodsläsaren och det fanns inga fel. Fast airbagslampan lyser. Läste lite om tryckklocka som kan vara dålig, men när är tiden att den börjar bli dålig? Bilen har gått 11000 mil. Tickande ljud kommer när motor är kall.
Har ni några ideer vad kan det vara?
Mvh