- fre 25 mar 2011, 13:09
Hallå!
Familjen står inför köp av vår andra bruksbil, och jag har kollat mycket på S40 överlag! Lutar mycket åt 2.0T, då vi redan har en V40 med den motorn och hittils är vi mycket nöjda. Har givetvis sneglat mycket åt T4'an, men tycker inte riktigt att försäkringen blir rimlig för "ynka" 35 hästar extra.
Har hittat en riktigt fin automatare i Sthlm, och då jag vet att lådan i den manuella versionen är vettig och pålitlig är jag nyfiken på automataren. Så till alla er som har någon erfarenhet om dessa lådor,
Hur är bränsleförbrukningen?
Driftsäkerheten?
Växlar den mjukt och fint?
Finns det pulver när man väl vill gasa på?
Hur noga är det med service, typ oljebyte?
Skiljer det något på lådorna mellan årsmodellerna?
Mvh/ Pontus
Familjen står inför köp av vår andra bruksbil, och jag har kollat mycket på S40 överlag! Lutar mycket åt 2.0T, då vi redan har en V40 med den motorn och hittils är vi mycket nöjda. Har givetvis sneglat mycket åt T4'an, men tycker inte riktigt att försäkringen blir rimlig för "ynka" 35 hästar extra.
Har hittat en riktigt fin automatare i Sthlm, och då jag vet att lådan i den manuella versionen är vettig och pålitlig är jag nyfiken på automataren. Så till alla er som har någon erfarenhet om dessa lådor,
Hur är bränsleförbrukningen?
Driftsäkerheten?
Växlar den mjukt och fint?
Finns det pulver när man väl vill gasa på?
Hur noga är det med service, typ oljebyte?
Skiljer det något på lådorna mellan årsmodellerna?
Mvh/ Pontus
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)