- sön 06 mar 2011, 21:06
#506607
Hej har precis hämtat hem mitt senaste fynd.... lite seg i knoppen efter 20h bilkörande under gårdagen och början av denna dagen...
Hur som helst nöjd över bilen som var nybesiktad ua för 2v sedan och ska få rullande renovering under året och möjligen en hellackering nästa år(om tid finnes) men undrar lite över bromsarna de verkar inte vara anliggande dock ngt pulserande men bromskraften helt klart allt för dålig i förhållande till pedaltryck jämför då min 142a med nyfyndet en 244Dl-76a...
som nämt misstänker felet ligger i bromsservo allternativt h-cyl men osäker inte kollat närmare på bilen änn utesluter inte bromsok eller vacumläckage men då borde inte bilen gått igenom bes även om bilprovare vart snäll mot förstaägargubben vilken endast kört 500mil med bilen sedan feb 2009 och bromsarna som sagt ej anliggande och tomgång etc ok så vacuum läckage bör det inte heller vara..... så tips vad kollas först eller känner någon igen fenomenet vad var felet då??
ps vet att 240in har egen kategori .... men läste lite där och är inte intresserad av att få reda på hur man turbokonventerar eller bygger sönder en ovanlig basmodell med b20 etc.... och trots allt en 35 år gammal 240 är åxå en veteranbil
mvh Peter Holbrant
http://hemsida.net/volvo140/
Hur som helst nöjd över bilen som var nybesiktad ua för 2v sedan och ska få rullande renovering under året och möjligen en hellackering nästa år(om tid finnes) men undrar lite över bromsarna de verkar inte vara anliggande dock ngt pulserande men bromskraften helt klart allt för dålig i förhållande till pedaltryck jämför då min 142a med nyfyndet en 244Dl-76a...
som nämt misstänker felet ligger i bromsservo allternativt h-cyl men osäker inte kollat närmare på bilen änn utesluter inte bromsok eller vacumläckage men då borde inte bilen gått igenom bes även om bilprovare vart snäll mot förstaägargubben vilken endast kört 500mil med bilen sedan feb 2009 och bromsarna som sagt ej anliggande och tomgång etc ok så vacuum läckage bör det inte heller vara..... så tips vad kollas först eller känner någon igen fenomenet vad var felet då??
ps vet att 240in har egen kategori .... men läste lite där och är inte intresserad av att få reda på hur man turbokonventerar eller bygger sönder en ovanlig basmodell med b20 etc.... och trots allt en 35 år gammal 240 är åxå en veteranbil
mvh Peter Holbrant
http://hemsida.net/volvo140/