- lör 12 feb 2011, 06:52
#498341
Om frågeställaren mest sannolikt inte har utrustningen och/eller kunskapen så är det definitivt värt att ställa frågan om felmeddelandet kom efter bilen trimmats med chip (eller box), särskilt med tanke på att trådstartaren har ställt frågor om chippning bara några dagar före denna tråd dök upp. Man behöver inte vara Sherlock Holmes för att se ett möjligt samband.
Freddi skrev:Nä, jag börjar med att läsa ut exakt vilken felkod det är och tar det sedan därifrån. Jag försöker inte att "lista ut" något genom att gissa när det gäller ett felmeddelande som kan visas p.g.a. flera hundra olika saker känns osäkert. Bättre att fråga bilen i stället för att anta saker?Varför skulle trådstartaren fråga på detta forum om han/hon hade kunskap och utrustning att läsa ut felkoder?
Om frågeställaren mest sannolikt inte har utrustningen och/eller kunskapen så är det definitivt värt att ställa frågan om felmeddelandet kom efter bilen trimmats med chip (eller box), särskilt med tanke på att trådstartaren har ställt frågor om chippning bara några dagar före denna tråd dök upp. Man behöver inte vara Sherlock Holmes för att se ett möjligt samband.