NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Freddi skrev:Nä, jag börjar med att läsa ut exakt vilken felkod det är och tar det sedan därifrån. Jag försöker inte att "lista ut" något genom att gissa när det gäller ett felmeddelande som kan visas p.g.a. flera hundra olika saker känns osäkert. Bättre att fråga bilen i stället för att anta saker?
Varför skulle trådstartaren fråga på detta forum om han/hon hade kunskap och utrustning att läsa ut felkoder?

Om frågeställaren mest sannolikt inte har utrustningen och/eller kunskapen så är det definitivt värt att ställa frågan om felmeddelandet kom efter bilen trimmats med chip (eller box), särskilt med tanke på att trådstartaren har ställt frågor om chippning bara några dagar före denna tråd dök upp. Man behöver inte vara Sherlock Holmes för att se ett möjligt samband.
dali skrev:Varför skulle trådstartaren fråga på detta forum om han/hon hade kunskap och utrustning att läsa ut felkoder?

Det jag menar är att eftersom detta felmeddelande kan bero på flera hundra olika saker så är det ganska meningslöst att försöka gissa sig till vad det kan vara oavsett om bilen har trimmats, varit på service eller om man har ätit på restaurang dagen innan. Det bästa är ju faktiskt att åka och läsa av felkoderna? Att be någon annan på ett forum att gissa är ju lika knasigt det? Första svaret i tråden borde väl ha varit "Åk och få felkoderna avlästa". :D

Hälsningar Fredrik
Så idag lämnade jag bilen på grund av att motorsystem service efodras lös upp, problemet var trasig luftmassametare och nån rör hade hoppat ut på spjäll bla bla kommer inte ihåg nu men nåt med spjäll huset eller nåt rör hade hoppat ut, låter lite konstigt det har rullat bara 10500mil är det normalt? volvo bilar måste vara skit ursäkta mig för min anspråk men verkar vara riktigt skit.
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]