- tor 20 jan 2011, 15:33
Äger nu en Volvo igen men har haft en massa småbilar många år och varje jädra bil har jag nog bytt ett eller par hjullager på så även på den sista som la av i nordNorge i somras, mindre kul semestertid då inga mekaniker finnes så det var bara köra hem gnisslandes och livrädd lagret skulle skära ihop när som helst, så sen tänkte jag köpa en rejäl bil med riktiga hjullager och ja inte vet jag men det blev en Volvo till slut för dess antar jag allmänna kvalitetsrykte... å så var den snygg oxå... hur som helst pratade jag idag med en Saabägare som just hävda att han hållt fast vid Saab ända sen han såg hur deras hjullager var beskaffade, de satt tydligen i en större kocka som han kunde byta själv utan pressverktyg och grejer, och rejäla lager, då min fråga: äger detta sin riktighet, skulle jag ha köpt en Saab istället om detta nu var den viktigaste aspekten i ett bilköp, eller säger ni att Volvos hjullager är minst lika bra som Saab, eller vad säger ni?
Kanske BMW är bättre?
Hur många mil rullar Volvo i allmänhet innan man behöver oroa sig för hjullagren?
Kanske BMW är bättre?
Hur många mil rullar Volvo i allmänhet innan man behöver oroa sig för hjullagren?