Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av thunder and lightning
Vilka satans nötter det finns på denna jord! Va inne på affären i en halvtimme, kommer ut och lastar in barn och mig själv och startar torkarna för det var fuktigt i luften...en härligt gnissel som får mina och barnens trummhinnor att vibrera av obehag! Mina torkarblad är borta! :-O) Nån har alltså snott dom från min bil, på parkeringen utanför maxi mölndalsvägen! :-(O) Köp egna torkarblad för helvetes rövskägg! :-(O) Det bästa är att dom var rätt dåliga och ändå skulle bytas snart, hoppas klåparna har glädje av mina trötta gamla torkarblad och måtte dom slå i knogen när dom ska montera skiten på deras göörsnygga jävla skitbil!

Så, andas, vad ska jag har för storlek på dom nya bladen jag tänkte köpa? Jag fick ju aldrig möjlighet att mäta dom innan dom försvann! Om tjuvarna läser här så kanske ni kan mäta mina gamla och skicka ett pm med måttet så blir jag jätteglad, jag lovar! 8)

Och nej, dom har inte blåst av i den enorma fartvinden 745:an dundrar fram i för jag spolade rutan innan jag parkerade och då satt dom på plats!

Vad ska dom sno nästa gång? Det sitter två clipsrester efter snowcapen som jag får vara extra vaksam på...

/Andreas, utan torkarblad.
av Lövet
av thunder and lightning
SA4AQS skrev:Eh va? vad är det för slaskskallar som snor torkarblad?

Note to self: Ta inte med bilen om du ska till göteborg.
Ta med dig bilen du, så farligt brukar det inte vara här nere!
andreas_lofgren skrev:http://www.nyatorkarblad.se
Grymt! Tack!
eccy243 skrev:På 740 är båda 500 mm. Spoiler på förarsidan.
Gött! Får åka och köpa ett par imorrn!
av nordis89
Underbart, ungefär som när dom gick ner för gatan och snodde alla dragkroks kåpor längs gatan jag bor på (gissar att de blev en 25 st), hände natten till söndag, min bil köpte jag i lördags ^^ hade den på gatan i ca 7 timmar innan den blec bestulen....
av greenbay
Du hade inte parkerat över dubbla rutor?? Då kan det vara hämnd..
/greenbay
av thunder and lightning
greenbay skrev:Du hade inte parkerat över dubbla rutor?? Då kan det vara hämnd..
/greenbay
Om du syftar på mig så nej, parkerat helt vanligt!
av Kickeree
Tyvärr verkar detta vanligt nu förtiden, jobbar på AD-Bildelar och säljer ofta torkarblad till folk som fått dom stulna, man borde nog lägga dom i bilen efter varje stopp :lol: Men tyvärr så tråkigt! :cry:
av volvo944gl
Är det inte 505mm på 7-900?? jag har 505 på mina. köper på biltema. kostar 40kr st håller i 1 sommar. sketa bra
Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]