- ons 12 jan 2011, 17:00
#487374
Hej mina vänner och förhoppningsvis räddare i nöden.
I förrgår skulle jag byta tändstift på min Volvo V40 T4 -98. Efter att jag bytt stiften och försöker starta är den dels svårstartad, och när den väl startar går den bara på 2 cylindrar. Nu vill den inte starta alls.
Nere på Volvo försökte en gubbe sälja på mig Volvo-original stift.. "Trams!" enligt den andra killen på Volvo som sa att det antagligen var ena tändspolen som var trasig. Men varför skulle en tändpspole gå sönder bara för att jag bytt stift?
Vad tror ni? Ska man lämna in den för felsökning och reparation? Har den bara surat igen?
Blir vansinnig på gamla biljävlar..
Snabb hjälp emottages tacksamt!
I förrgår skulle jag byta tändstift på min Volvo V40 T4 -98. Efter att jag bytt stiften och försöker starta är den dels svårstartad, och när den väl startar går den bara på 2 cylindrar. Nu vill den inte starta alls.
Nere på Volvo försökte en gubbe sälja på mig Volvo-original stift.. "Trams!" enligt den andra killen på Volvo som sa att det antagligen var ena tändspolen som var trasig. Men varför skulle en tändpspole gå sönder bara för att jag bytt stift?
Vad tror ni? Ska man lämna in den för felsökning och reparation? Har den bara surat igen?
Blir vansinnig på gamla biljävlar..
Snabb hjälp emottages tacksamt!