Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johan b
nu ligger jag mellan ett bil byte igen o jag vet inte om jag ska ta om köpa en renault scenic -98 o sälja volvon någon som har förslag hur jag ska göra??
av Perra N
Behåll Volvon! Renault-bilar har en förmåga att ställa till det för sina ägare.
av axet
bullshit!
Jag har en renault megane 99 som snart gått 9000 mil.
Servad enligt bok och inte haft ett enda problem mer än vanligt underhåll.
startar jämt och går som en klocka!
Det enda jag har att anmärka på är inredningen som knirkar & knarrar lite här & där.
Så inte ställer renault till nå mycket problem för sin ägare.

Kolla på http://www.forum.clubrenaultsverige.com så finns det köptips där vad man kan tänka på när du ska köpa renault.. :wink:
av Perra N
9000 mil är ju ingenting för en 99. Kör som de flesta Volvotjänstevagnarna 3000 mil på ett år, så ska du se hur bra Renaulten håller. Trist egentligen med tanke på att exempelvis Lagunan är en trevlig komfortbil.
Användarvisningsbild
av Pipercross
Behåll volvon!

Har erfarenheter av 2 reanult och på den första så rasade turbon 2 gånger och så brändes ett kretskort av någon outgrundlig anledning.

På den andra så var det olika elfel som ställde till det, det som var jobbigast var att den fick för sig att gasa av sig själv flertalet gånger (det gick inte att reglera gasen, den bara pendlade mellan 1500-5000 varv!!!)

Så franska bilar är SKIT i allmänhet enligt min mening.

Kör numera altid volvo, kommer alltid köra volvo.

MvH/ Pipercross
Användarvisningsbild
av munktorparen
Renault bilar är för plastiga innuti enligt mig och har hört att många renå ägare har haft stora problem med sina bilar
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
axet skrev:bullshit!
Jag har en renault megane 99 som snart gått 9000 mil.
Servad enligt bok och inte haft ett enda problem mer än vanligt underhåll.
startar jämt och går som en klocka!
Det enda jag har att anmärka på är inredningen som knirkar & knarrar lite här & där.
Så inte ställer renault till nå mycket problem för sin ägare. nej de gör dom inte om man inte gasar dom som volvo till ex men om man kör som jag 5000mil om året då ska jag behöva ha flera renault som kan som är klara att åka på och några som ska lagas volvo är tung volvo dricker soppa men de volvo som säger jag rullar ondrar vad säger renault ????

Kolla på http://www.forum.clubrenaultsverige.com så finns det köptips där vad man kan tänka på när du ska köpa renault.. :wink:
av axet
Perra N skrev:9000 mil är ju ingenting för en 99. Kör som de flesta Volvotjänstevagnarna 3000 mil på ett år, så ska du se hur bra Renaulten håller. Trist egentligen med tanke på att exempelvis Lagunan är en trevlig komfortbil.
volvo_850.se skrev: nej de gör dom inte om man inte gasar dom som volvo till ex men om man kör som jag 5000mil om året då ska jag behöva ha flera renault som kan som är klara att åka på och några som ska lagas volvo är tung volvo dricker soppa men de volvo som säger jag rullar ondrar vad säger renault ????
Min bror har en laguna-94 som gått över 30000.
Samma sak där, inga problem utan vanligt underhåll bara...
(dock ser den ut som skit men det beror nog mer på ägaren en på bilen.....)
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]