- sön 21 nov 2010, 00:02
Har stora elfel på min volvo 760 turbo - 84 B23ET
motorn går bra osv
när bilen är på och jag slår på fläkten på fullt så rör sig hastighetsmätaren fast jag står still. alltså står och hoppar från och till 0 -220 km samt att miltalen ökar fast jag står still, blir även så när jag sätter på vindrutetorkarna eller annan el som drar mycket ström.
och nu ikväll så har några instrument lampor börjar lyst svagt samt att all annan belysning lyser svagare även halv och helljus,
Kan detta bero på generator kolet? eller är de nå annan jord fel?
Mvh Jocke
motorn går bra osv
när bilen är på och jag slår på fläkten på fullt så rör sig hastighetsmätaren fast jag står still. alltså står och hoppar från och till 0 -220 km samt att miltalen ökar fast jag står still, blir även så när jag sätter på vindrutetorkarna eller annan el som drar mycket ström.
och nu ikväll så har några instrument lampor börjar lyst svagt samt att all annan belysning lyser svagare även halv och helljus,
Kan detta bero på generator kolet? eller är de nå annan jord fel?
Mvh Jocke
Introduced in the U.S. for the 1985 model year, the 740 was a more simple equipped version of the Volvo 760. The 740 was intended to be a mid-size car that offered more style, performance, and luxury than the venerable 200 series
- By Falkeliden