- mån 08 nov 2010, 08:38
Jag tror Volvo tillverkar under 25% av bilen själva, resten kommer från komponenttillverkare runt om i världen.
VolvoB20 skrev:Vad spelar det för roll vem som tillverkar motorn, vem tillverkar elsystem, glasrutor, däck, bromsar, växellådor m.m.Emiljonsson7 skrev:Huvva vart är Volvo på väg......menbj0 skrev:T5:an är väl änny inte testad av folk utanför Volvo så det är svårt att säga. Men eftersom det är mer eller mindre samma motor som 2.0T så är min gissningn att den är relativt omodern och för törstig. T4 känns då som ett mycket modernare och mer effektiv motor.Fast 2.0t är en helt ny motor.Den är den första av Fords Ecoboostmotorer somnu även finns i 1,8 och 1,6-utförande. 2.0T är helt identisk med Fords Ecoboost 2.0 som sitter i Mondeon och flera andra Fordbilar sedan i år. Den finns även hos Ford i 240-hästarsutförande och heter hos Volvo T5. T5 är samma grundmotor som 2.0 men annan turbo etc. De är båda helt nyutvecklade tillsammans med 1,8 och 1,6 som jag tror inte kommit i Volvobilarna ännu. har tom för mig att det finns en 1,4 omjag inte minns helt fel........
Men eftersom du har provkört T5 och gillar den så tycker jag du ska ta den. Du gillar motorn och den är väldigt snål, särkilt med manuell.
S60 2.0t En gammal fordmotor som tillverkas i portugal till en belgisk bilfabrik till ett bilmärke som ägs av världens största kommunistdiktatur som avrättar folk på löpande band...
Känns som ett ursvenskt val att köpa en volvo. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jag tror Volvo tillverkar under 25% av bilen själva, resten kommer från komponenttillverkare runt om i världen.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm