meckar Lasse skrev:tjena! jag skall ta ett snack med mekonomens huvudkontor,angående dessa spidan damasker.gött när man får lite respons av pettson.jag har kvittona kvar ,även förpackningarna.för två år sedan bytte jag en bensinslang,från mekonomen,höll inte ens tiden mellan besiktningarna.butiken va väldigt frågande,hade aldrig varit med om dett .ringde till huvudkontoret ,ställde frågan om bensinslangen,trot eller ej ,vi har haft problem med en viss slang från en leverantör,fick jag till svars.det känndes gött o höra.
Låt mej gissa? Det stod GATES på slangen?..
Jag höll på att få motorbrand nämligen. Slang 2dm inköpt på autoexperten. Bränsleslang max 10bar, körd på 3,5bar i tre dagar och slangen blåste upp sej som en ballong och sprack när jag körde i stan, som tur var så hade jag inte hunnit så långt så turbon var inte glödhet. Hade den varit det, hade bilen varit ett minne blott.
Autoexperten här tog hand om slangen, direkt såg vi att den knappt var armerad, samt att skikten inte var varesej jämna eller ihopvulkade. Det var just GATES slang. Dom skickade bara slangen vidare, jag vet inte hur det gick.
Men det här med skitmaterial är nånting som nu kommit mer o mer, vi får hoppas att tillverkarna förstår att dom inte får sälja nåt.
Det är mycket slangbyten, damaskbyten av olika slag nu just på grund av torrsprickor och helt spruckna gummihöljen. Sånt som tog 10år för nedbrytning tar nu bara ett par dagar till ett par månader. Sen kommer partier igen som håller hur länge som helst osv.