Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Dålig stämning kanske är fel ordval eftersom det för tankarna till att folk skulle vara trista, buttra och negativa. Det handlar nog mer om att vissa forumsmedlemmar måste sätta andra på plats när de inte håller med i en fråga eller på ett överlägset sätt förklara hur saker och ting ligger till. Jag känner inte igen detta från andra forum. Med detta inte sagt att andra forum är fria från konflikter. Jag brukar frekventera att annat forum som handlar om helt andra saker än bilar och där fungerar det utmärkt att föra heta diskussioner utan att folk blir sura och går till personangrepp. Tvärt om, där respekteras åsikterna och bemöts med motargument istället för sarkasmer.

Det jag skrev om ett "litet" forum innebär inte att detta forum är mindre än ändra forum. Det handlar om att internetforum över lag är små ankdammar i ett stort internet och ett ännu större universum. Det känns så... patetiskt, att det skall bli en massa revirpinkande och jag-vet-bäst-mentalitet på så små platser.

"Ställer in mig i det ledet vetten va själv åt det störiga hållet i början men har blivit med ödmjuk med åren (tror jag iaf) "
Så bra. Jag känner igen dig från ett par andra bilforum, och du känner ju igen mig också :wink:

Detta forum såm sådant är bra och den samlade kunskapen är imponerande, så all heder åt forumet och de som driver det. Men jag saknar lite ödmjukhet.
Användarvisningsbild
av Severin
llesrof skrev:Det handlar nog mer om att vissa forumsmedlemmar måste sätta andra på plats när de inte håller med i en fråga eller på ett överlägset sätt förklara hur saker och ting ligger till
"Ställer in mig i det ledet vetten va själv åt det störiga hållet i början men har blivit med ödmjuk med åren (tror jag iaf) "
Så bra. Jag känner igen dig från ett par andra bilforum, och du känner ju igen mig också :wink:
Håller fullständigt med dig att det är som du säger och ja jag vet att du och jag hade vissa dispyter förut men förhoppningsvis så har jag blivit bättre sen dess
av llesrof
Severin... nu skall inte denna tråd bli en dialog mellan oss, men jag gillar din inställning. Vi har båda vart i luven på varandra men det är historia nu. Förhoppningsvis har vi båda blivit klokare på köpet. :D
Användarvisningsbild
av erikn
Som jag läste på ett annat forum:

Kunskapen är stolt över att den vet så mycket. Visdomen är ödmjuk över att den inte vet mer. William Cowper

Kanske ett citat man skulle ha i överkanten på skärmen så att man tänker efter innan man klickar på skicka.
Användarvisningsbild
av Brainy
Vi har nu tillsatt tre nya moderatorer, Severin, Crumpets och Ticken.
Vi har länge fört diskussioner ang. vilka vi kan tänka oss att se som moderatorer men har inte riktigt kommit till skott då vi tyckt att forumet fungerat bra.
Men nu fick vi upp ögonen och tack vare att det inte var helt från scratch vi började leta namn så gick det riktigt snabbt.

Vi hoppas att detta kommer leda till att vi ser mer och att ni kan uppleva forumet som trevligare.

Men som vi sagt tidigare, tryck väldigt gärna på rapporteraknappen så ser vi inläggen och kan ta ställning till dem snabbare.

Tveka inte att säga till om ni tycker att det är fortsatt dåligt, med fördel via pm till mig eller i denna tråd.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hänger faktiskt upp mig på ett par saker som är ständigt återkommande och då oftast från ett litet fåtal personer. Inte bidrar dom till trivsel i alla fall...
1: Diskussioner som bara är i närheten av kunna styras in på miljö leder ofelbart dit och några hänvisar alltid till att etanol är bäst, och lite ihärdigare än de andra..
2: Alternativa reservdelar/piratdelar är alltid kass, enligt vissa.... och ofta det som gör att bilen krånglar från början.
3: Några medlemmar utnyttjar varje tänkbart tillfälle till att framhäva att framhjuldrift är kasst generellt sett...och Volvo har därför inte heller byggt några bra bilar sedan 900-serien gick i graven.

/Thomas
jag är inte bitter.... :wink:
Användarvisningsbild
av Ticken
Och det känns lite viktigt det där tycker jag, i största allmänhet, att man kan föra en dialog/debatt/diskution utan att bli totalt rabiat och börja skriva fula ord osv. Man måste kunna föra fram de man vill ha sagt, och samtidigt kunna lyssna och taimot vad den andra skriver/säger.
Det är en ömsesidig respekt som jag till och med sett mellan en vänsterpartist och en sverigedemokrat.
Dom satt och hade en vild diskution och avslutade med att dricka en bärs ihop.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Zell
Nu sitter jag inte i alla kategorier och läser, men det är iaf en handfull som jag dagligen läser och utav dem tycker jag det är bra stämning här.
Visst, vissa inlägg och vissa personer kan man tycka är på gränsen till dryga/arrogant/revirpinkande. Men samtidigt är jag väl medveten om att det är svårt att tolka alla nyanser av det skrivna språket, så det kan lika gärna inte alls vara menat som just jag tolkar det. Därför ser jag lite mellan fingrarna när jag läser inläggen.
Dessutom vet jag hur otroligt hemmablind man blir när man skriver. Nåt kan verka så självklart när man skriver, men när man själv läser det t.ex. dagen efter så fattar man nästan ingenting. Det kan nog också gälla hur man uppfattas tror jag.

Jag är inte alls ute efter beef, så personliga påhopp pysslar jag inte med. Men om jag däremot uppfattas som besser eller revirpinkande i en diskussion, så ge mig en bitchslap!! Dock är inte heller min mening att någonsin försöka vara besser e.d.

Som avslutning vill jag bara säga tack för ett kanonbra forum. Mycket kunnigt folk och att "ledningen" visar sig vara vanliga svenssons och skriver mycket i forumet.

Skickat mobilt från Samsung Spica genom Tapatalk Pro.
Användarvisningsbild
av nolimits
Funk skrev:Jag hänger faktiskt upp mig på ett par saker som är ständigt återkommande och då oftast från ett litet fåtal personer. Inte bidrar dom till trivsel i alla fall...
1: Diskussioner som bara är i närheten av kunna styras in på miljö leder ofelbart dit och några hänvisar alltid till att etanol är bäst, och lite ihärdigare än de andra..
2: Alternativa reservdelar/piratdelar är alltid kass, enligt vissa.... och ofta det som gör att bilen krånglar från början.
3: Några medlemmar utnyttjar varje tänkbart tillfälle till att framhäva att framhjuldrift är kasst generellt sett...och Volvo har därför inte heller byggt några bra bilar sedan 900-serien gick i graven.

/Thomas
jag är inte bitter.... :wink:
Hade nog aldrig köpt någon Volvo överhuvudtaget om 850 serien en gång för länge sedan inte dykt upp.Här kan man ju verkligen se att Volvo ändrade sin inriktning på bilar en gång för alla med de modeller som följde i dess spår fram till dags datum.Borta var de tröga fyrkantiga pråmarna som stoppade upp normal trafik och hade en motorgång som fick vilken motorintresserad individ som helst att få akut ångest.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]