Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Har just köpt en 850 GLT -92. När jag skulle sätta på mig bältet tyckte jag att jag fick fumla länge för att få fast det. När jag tittade efter så är bältessträckaren utlöst och har dragit ner bälteslåset ca 15cm. Kan man själv återställa detta eller är det verkstad som gäller ?
Användarvisningsbild
av camaro69
Bara att slå till på en ny. Laddningen har ju löst ut.

Har bilen varit krockad, eftersom den löst ut. Det krävs mycket våld för att skjuta av den.
Tja, framspoilern var lite "ur läge" så jag tryckte tillbaka den men inga större spår efter nån krock. GLT:n köptes som en "gör det själv" bil på en bilfirma. Dom sa ju givetvis inget om nån krock. Tack för hjälpen bara att beställa en ny sträckare.
av *pettson*
Bamseplåster skrev:Min 92:a har mekanisk sträckare, en grov fjäder som sitter vid sidan av stolen. Alltså inte en pyroteknisk i B-stolpen. Går den mekaniska att återställa ?
Nej.. Byte gäller.
Ett tips är att inte pilla på dom när dom är aktiverade. Det brukar 95% göra..
Rör lossa aldrig stolen i bilen utan att ha säkrat. Det räcker nämligen med det för att få dom att lösa ut. Händer det när du håller i lås/sträckaren så har du inga fingrar kvar.
av *pettson*
Att inte sträckarna finns lösa beror nog till 99% på att den sitter monterad på stolen..
Dom brukar inte strippa stolarna. Köp en billig stol så får du förmodligen med sträckaren.

Problemet är förstås om det komm[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

Vi tar det enklaste först, det som Haynes kal[…]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]