Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zingo
@pedaal:
Hur gick det med atech2, har varit intresserad av deras renoverade spjäll men inte hittat mycket feedback om det!?

@speedhitz:
provade du ett helt nytt spjäll med uppdaterad mjukvara eller monterade du bara ett från en anna bil (begagnat fungerande) !?
av speedhitz
zingo skrev:@pedaal:
Hur gick det med atech2, har varit intresserad av deras renoverade spjäll men inte hittat mycket feedback om det!?

@speedhitz:
provade du ett helt nytt spjäll med uppdaterad mjukvara eller monterade du bara ett från en anna bil (begagnat fungerande) !?
tog ett själlhus från en exakt lika dan bil å provade med först för å se vad som hände tänkte om det ej blev bättre kanske onödigt å köpa nytt om det nu råkar vara någonting annat ska se mer på måndag inte hafft så mycket tid till att skruva :wink:
av speedhitz
speedhitz skrev:
zingo skrev:@pedaal:

@speedhitz:
tog ett själlhus från en exakt lika dan bil å provade med först för å se vad som hände tänkte om det ej blev bättre kanske onödigt å köpa nytt om det nu råkar vara någonting annat ska se mer på måndag inte hafft så mycket tid till att skruva :wink:
så problemet ej mitt längre bilen såld ska väll kolla efter en annan v70 :D
av Pretender
Hej!

Jag har ett liknade problem på min V70 Classic -00 2,4 liters motor (140 hk utan turbo). Den kan vara väldigt ojämn. Ibland så kan de gå hur bra som helst för att sedan hålla på och hacka/tappa kraft.

Det känns som man tappar hästkrafter när man kör bilen för att ibland helt plötsligt känna som om en "kickdown" effekt.

Den enda felkod som visas är P1670, som jag har förstått står för Volvo Immobilizer Control Module Communication Error/Code Error.

Har inga andra felkoder för övrig. Kan det vara antennringen som spökar eller är det mest troligt att det är spjällhuset? Kan det vara något med tändningen att den kan misstända?
av speedhitz
Pretender skrev:Hej!

Jag har ett liknade problem på min V70 Classic -00 2,4 liters motor (140 hk utan turbo). Den kan vara väldigt ojämn. Ibland så kan de gå hur bra som helst för att sedan hålla på och hacka/tappa kraft.

Det känns som man tappar hästkrafter när man kör bilen för att ibland helt plötsligt känna som om en "kickdown" effekt.

Den enda felkod som visas är P1670, som jag har förstått står för Volvo Immobilizer Control Module Communication Error/Code Error.

Har inga andra felkoder för övrig. Kan det vara antennringen som spökar eller är det mest troligt att det är spjällhuset? Kan det vara något med tändningen att den kan misstända?
hmm antennrinngen ger nog mest troligast fel kod om den spökar har hafft det problemet själv nämligen men kolla spjällhuset om det är välldigt smutsigt gör försiktigt rent det annar kan det vara luftmassemätaren ......acc.n kan ge tendens till små ryckningar ibland ...har en v70 2,4 classic 170hk -00- själv nu den rycker också ibland men ej alltid tror det är accn man känner utav ibland då den snor ca 10-15 hk ..... mitt problem med min förra v70 var dock mycket värre tyvär kan jag ej dela med mig av mer info då jag aldrig fann felet:(

Alright, vi tar den andra kontakten. Låskist[…]

Problemet är förstås om det komm[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]