Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er.

Jag har lite nya problem med min Volvo V70 GLT 1998, B5254S 20V.

När jag skall göra snabba accelerationer för omkörning osv så går allt kanon fram tills jag når 3000rpm. Då blir motorn slö och vill inte riktigt varva tillräckligt snabbt, känns som motorn motar bilen istället för att ge mer. Blir nästan stopp men fortsätter man gasa så går det långsamt upp.

GLT'n har ju sitt "extra" vid runt 3000rpm men detta har helt försvunnit nu. I övrigt om man inte behöver göra snabba accelerationer över 3000rpm så verkar bilen gå kanonbra.
Har bytt till en annan LMM för andra problem. Antar att jag får prova att montera tillbaks den defekta å se om det hjälper.

Men om det INTE hjälper, vad är det som kan ge mig sådana här symptom?

//Kensy
Vet inga andra knep förutom att kolla felkoder. testa å rycka ur kontakten å sätta tillbax den. Hade liknande problem med min, då va de de den givaren. Min hade ojämn tomgång, orkade inget på höga varv, å växlade (automat)så man behövde njurbälte. Men nu går den som en dröm igen. Ja va tvungen tidsmässigt att köpa en på skroten, men en ny kostar ca 570 kr på autoexperten, drygt 800 på volvo. Lycka till.
Får ta å kolla på detta men jag fick farsan att gå in på Volvoverkstan som han jobbar nära och frågade om mitt problem.
Dem tyckte det lät som att bilen inte får tillräckligt med bränsletryck och frågade om bränslefiltret var bytt och det är det ju.
Då trodde dem att kunde vara nått luftläckage...

Jag har provat att spraya startgas överallt men bilen reagerar iaf inte på det.

Tack för era tips. Jag ska nog våga mig[…]

Bromsarna är en mjukvarudetalj fler tillverka[…]

Tack för tips Minnesfragmenten kommer sak[…]

Bokat service såhär en månad i f&[…]