Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla Motor antiaster...........

Jag har en V70 2,4 T/00:a Och vattenslangen från motorn till torpedväggen sprack! var på de började ryka och lukta glykol så klart! Temperaturmätaren gick ALDRIG upp på MAX .Stannade så klart så bilen fick svalna,och fyllde på vatten till den korta sträckan hem igen.jag bytte slangen som var kass,och fyllde på kylarvätska igen.Och mitt problem är att de "försvinner kylvätska" igen?? -Den "kokar" i expansionskärlet så jag bytte då termostaten i fall de var den som strulade?? Men de är lika dant? Motorn håller "Normal temp" när man kör,och de är ingen vit rök i avgasröret som kommer.Och oljan är inte grå...så de kan väl inte vara topplocks packningen väl???? Inne i kupe'n är de inte heller blött under mattor.....osv. De hela är ett "Mysterium" nånstans tar de ju vägen? OM de nu skulle vara topplocks packningen ,så hoppas jag ju på att jag slipper plana toppen!! Och bara byta packningen? Eftersom temp mätaren inte gått på max! så kanske toppen klarat sig?Vad tror ni...? -Jag vet inte?

Och de är väl inte gratis direkt att lämna på verkstad? -För topplocks packningen?
någon som har en "prisbild" ?????

**Hjäääääälp**
Tofulus nämnde en möjlig orsak till att motorn kokar. En möjlig förklaring till att mätaren visar normal temp är en felaktig tempgivare. En bra sak annars för att se om det är toppackningen är ett kompprov.

Mvh GK
Tofulus skrev:Jag hade väldigt liknande symptom på min när kylarens fläkt inte fungerade, fast då sprack inga slangar, utan vattnet trycktes ut via exp.kärlet, och mätaren i instrumentpanelen visade ändå ok motortemp.
Så... går din kylarfläkt?

-japp!!

-Fläkten går........

-"Komptest" är ju också en lösning
Topgun skrev:Hej alla Motor antiaster...........

Jag har en V70 2,4 T/00:a Och vattenslangen från motorn till torpedväggen sprack! var på de började ryka och lukta glykol så klart! Temperaturmätaren gick ALDRIG upp på MAX .Stannade så klart så bilen fick svalna,och fyllde på vatten till den korta sträckan hem igen.jag bytte slangen som var kass,och fyllde på kylarvätska igen.Och mitt problem är att de "försvinner kylvätska" igen?? -Den "kokar" i expansionskärlet så jag bytte då termostaten i fall de var den som strulade?? Men de är lika dant? Motorn håller "Normal temp" när man kör,och de är ingen vit rök i avgasröret som kommer.Och oljan är inte grå...så de kan väl inte vara topplocks packningen väl???? Inne i kupe'n är de inte heller blött under mattor.....osv. De hela är ett "Mysterium" nånstans tar de ju vägen? OM de nu skulle vara topplocks packningen ,så hoppas jag ju på att jag slipper plana toppen!! Och bara byta packningen? Eftersom temp mätaren inte gått på max! så kanske toppen klarat sig?Vad tror ni...? -Jag vet inte?

Och de är väl inte gratis direkt att lämna på verkstad? -För topplocks packningen?
någon som har en "prisbild" ?????

det kan vara så att det bara är luft i värmepaketet, det kanske slutar ta va när det har luftat ut sig mvh

**Hjäääääälp**

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&ari[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid[…]