- fre 25 jun 2010, 06:22
#421775
Inget ovanligt alls med dubbla överliggande kamaxlar och två ventiler per cylinder.En exakt och normalt slitstark konstruktion.Ford Sierra hade bla denna lösning under många år samt betydligt fler bilar därute.Att sedan en 20V kan upplevas som piggare beror helt enket på att den får, förbränner och andas på ett annat sätt än en 10V.Om inte, så kan du ju prova motsvarande 20V av din egen bilmodell för att känna skillnaden även om den inte är så enorm som många påstår.Har båda modellerna av Volvo motorer och är klart nöjd med denna konstruktion.
Var glad för att det är en 2.5 liters motor när 2.0 liters motorn var en ganska så seg historia både med och utan trim.För vissa är ju antalet hästkrafter viktigt så då kan man ju t ex få några extra om det nu skulle bättra på känslan med http://www.itsfun.nu/index.php?option=c ... 84&itemid= :D
Var glad för att det är en 2.5 liters motor när 2.0 liters motorn var en ganska så seg historia både med och utan trim.För vissa är ju antalet hästkrafter viktigt så då kan man ju t ex få några extra om det nu skulle bättra på känslan med http://www.itsfun.nu/index.php?option=c ... 84&itemid= :D