- tis 15 jun 2010, 20:46
Har en 855 GLT 97. När jag drog upp oljestickan så rök det ur hålet. Men det finns ingen glägg på oljestickan. Är vevhusventilationen igensatt?
Moderator: Moderatorer
Arnold skrev:Jag vill minnas att någon för en tid sedan berättade i en tråd att han rengjort vevhusventilationen, men det rök ändå ur hålet.Stämmer! och jag har för mig att Pettson också bekräftade att en "viss" rök/dimma tydligen kan uppstå även om vevhusventen är i ordning, speciellt om man kör många korta sträckor så man får kondens i vevhuset. Så man ska nog inte drabbas av panik om man kan skönja lite spår av dimma ur hålet.
js1 skrev:Tack för det.Arnold skrev:Jag vill minnas att någon för en tid sedan berättade i en tråd att han rengjort vevhusventilationen, men det rök ändå ur hålet.Stämmer! och jag har för mig att Pettson också bekräftade att en "viss" rök/dimma tydligen kan uppstå även om vevhusventen är i ordning, speciellt om man kör många korta sträckor så man får kondens i vevhuset. Så man ska nog inte drabbas av panik om man kan skönja lite spår av dimma ur hålet.
Det var i den här tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... it=ballong
sidan 2
Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]