Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hemmafixare
Min AC startar inte automatiskt. Den startar när man tvångskör reläet och ger då kyla. Reläet är helt. Att bygla lågtrycksvakten hjälper inte. Vilka andra förreglingar finns som hindrar reläet från att dra? Har någon ett enkelt elschema. Det är ingen ACC.
Användarvisningsbild
av CarMan
med risk för att vara dryg o spydig så måsre jag säga att det är korkat at tipsa nån om en åtgärd när man inte har nån som helst koll på var man pratar om!

Uppenbarligen funkar ju magnetkopplingan om kopressorn nu slår till när "nått" relä aktiveras manuelt.
Användarvisningsbild
av CarMan
vad har du för bil/ årsmodell?
har du ström på ena stiftet till presostaten uppe vid torpedväggen? eller är det här du saknar ström?

Om du har för högt tryck i systemet så löser en annan presostat, o då får du inte fram ström (funkar inte kylfrläckten får man för högt tryck, eller så kan presostatan mäta fel o tro att du har för högt tryck.

du kan ha internt fel i ecc panelen
du kan ha en ute tempgivare som tror att det är minusgrader ute
Användarvisningsbild
av js1
Vissa (tidiga modeller tror jag) har den vid luftintaget under plasten framför vindrutan.
På min 96:a sitter den i luftkanalen efter kupefläkten bakom handskfacket.
Användarvisningsbild
av CarMan
om du har ström vid lågtrycks presostaten så ska väll kabeln bara därifrån o ned till kompresorn (vad hade du för bil?)

så då har du låg gasmängd eller fel på pressostaten? eller? vad är det för relä du hittat & kan bygla? det blåa inne i bilen vid "fläcktmotståndet"?
Användarvisningsbild
av CarMan
om du mäter presostaten, har du öppen eller sluten krets?
av hemmafixare
Bilen är en S70 -97. Reläet som jag tvångskört sitter bland huvudsäkringarna och pressostaten har en sluten krets

Enhet #210 ska tydligen visa vä bak, pol B3&[…]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]