Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag tycker det går lite i vågor det där. Rena påhopp och kommentarer om hur folk skriver tycker jag är jäkligt onödigt men samtidigt tycker jag att det ska vara relativt högt till tak på ett forum.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tycker inte stämningen är så dålig, har varit med om mycket värre där vi moderatorer har blivit uppmanade dra åt pipan på PM. Sen att 2 herrar på forumet har mycket skiljda åsikter orkar jag inte ens bry mig om längre.
Användarvisningsbild
av crumpets
Har märkt det i vissa trådar att folk tänder till väldigt lätt och inte riktigt kan ta skämt.

Men... Det märker jag av på alla forum med hög nördighetsfaktor. Tror helt enkelt att det som tas upp är känsligt för många eftersom de känner så starkt för sina bilar och allt kring dem, och därför blir många griniga lätt.

I frågan om drivmedel tillhör jag dem som tänder till lätt jag med, och blir gärna otrevlig tyvärr. Men jag tror att man får försöka se det för vad det är, internetotrevligheter saknar ofta någon riktig grund och både de som tjurar och de som tar åt sig får försöka dra sitt strå till stacken.
av matzen10
Även om det är ett faktum med dålig stämning så kan vi se det från den positiva sidan i och med att det lyfts i så här i en egen tråd.
Och jag kan bli först med att, uttryckligen, tänka mer på hur och vad jag skriver så att det passar ett allmänt och stort forum som detta.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av vetten
CarMan skrev:Jo stämningen är inte så bra. för nått år sedan var det ännu värre, o då valde jag att lämna forumet i över ett år (kom sedan tillbaka efter lite påtryckningar)
men dat kanska är dags att sluta helt?
NEJ :-O) Du får definitivt INTE lämna forumet "CarMan" eftersom du ofta är en tillgång för oss iom. ditt kunnande. Dom allra flesta som hänger här vill och gör bara gott och det även om vi ibland kan ha lite olika synpunkter på hur man löser olika problem som uppstår på våra bilar, men med allas gemensamma kunnande och allas tips är värdefulla för oss som hänger här, så det enda vi behöver tänka på är att hjälpa så mycket vi kan.

Klart det BÄSTA volvoforumet för alla volvomodeller i Sverige :-)-)

Ja kritik är ofta bra för det får oftast till följd att dom flesta skärper sej en aning :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag håller delvis med trådskaparen. Jag tycker inte att stämningen är rakt uppochner dålig här. Men, kanske måste vissa vara mer ödmjuka och lite trevligare?
Tyvärr verkar det som att på internet i största allmänhet kan man bete sig precis som man vill, eftersom det är ju "bara" på internet och inte på riktigt. Man kan vara vem man vill, ljuga sig blå i ansiktet och hyvla av folk som inte håller med en.
Problematiken med detta är ju tyvärr att dom man skriver till på ex ett forum är riktiga människor med åsikter och om man nu ska vara sån, känslor.
Kan ju vara värt att tänka på innan man kastar ur sig något man egentligen inte menar.

Sen känner jag lite att vadå, medelåldern här måste ju vara högre än 13år lixom. Så om vi beter oss vuxet och kan sakligt föra en debatt eller diskution så är det inget problem. Tycker vi alla ska försöka bete oss föredömligt.

Eller som dom säger "bemöt andra så som du själv vill bli bemött".

Och en sak till, försöker ju inte måla ut mig själv som någon form av ängel här.. Uppfattas mitt inlägg så så är det inte avsikten. Ville bara ge mitt synsätt på det hela.

Applåder för ett bra forum tycker jag!

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Hittade denna länk. Mycket text men intressant att läsa igenom.
(kanske inte så relevant på detta forum, men ändå :))

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar sinnesstämningen hos övriga användare.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Tycker nog att det är en relativt bra stämning på Forumet i helhet....speciellt jämfört med vissa andra Forum i samma storlek.
Att det sedan finns individer som gömmer sig bakom nick & därför känner att de kan vara extra kaxiga då de kan vara anonyma & känna sig säkra....är en annan sak...något man ser på de flesta Forum.

Angående CarMan.... håller med föregående inlägg om att CarMan & medlemmar som honom inte får sluta. Medlemmar som CarMan är ovärderliga för ett Forum som Jagrullar då de utan krav på betalning lägger ner sin egen tid för att hjälpa andra medlemmar....som sagt, ovärderligt för site ägaren samt för alla oss andra som drar nytta av den hjälp & kunskap som förmedlas.
Användarvisningsbild
av vetten
Om man ser till mej själv, ja då har jag nog blivit mer och mer ödmjuk ju längre som jag har varit med på forumet och jag va rätt uppkäftig i början också, som alla gamlingar här vet. Jag tror att det beror delvis på att man accepterar alla andra medlemmar här och inser vilken hjälp man har här och som man alltid får här om man bara försöker skälv att hjälpa till. Stämmer inte dom tips man får hur man ska lösa sitt problem så kan man ju alltid utesluta dom felen.
Jag tror inte att dom som hänger här som mest och som varit med ett tag hänger upp sej på att några "råkar i luven på varandra" :-(O)
Ja klart vi tycker det blir surt ibland och då säger vi oftast till :-(O)
Men att det skulle råda dålig stämning här ?:-/ NEJ ?:-/ 99,99% av dom som hänger här är helt OK, att sen en del av oss "Gamlingar" som hängt ett tag kan ge varandra lite gliringar ibland :mrgreen: Ja det fattar nog bara vi :-)-) Ja jag skulle kunna ge massor av exempel, men det gör jag inte, utan det får vara våran lilla hemlighet och som du kanske kommer att förstå en vacker dag :-O)

Så häng kvar här några år så ska du också inse vad som händer och vilken HJÄLP DU kan få :-)-)

Så VÄLKOMMEN till det BÄSTA Volvoforumet som finns i Sverige :-)-) Och säkert också i världen :lol:
Användarvisningsbild
av Severin
Ställer in mig i det ledet vetten va själv åt det störiga hållet i början men har blivit med ödmjuk med åren (tror jag iaf) :lol:
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]