Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, Har en kort fråga angående en Volvo V70 -99. Går det att byta "interiör" på bilen, den har ädelträpanel nu vilket jag tycker är så brutalt fult så vill gärna byta ut det om det är möjligt. Vore tacksam om det fanns någon som kunde berätta om det är möjligt eller ej :).

Det är ju alltså bara själva panelen, eller vad det nu heter, jag vill byta. Det i trä.

TILLÄGG: Kom på att istället för att göra två inlägg kan jag fråga två saker här. Är det några problem att ta bort radion som sitter i bilen nu? Jag vill montera två radioapparater på varandra där istället för att ha den där mastodonten.

Bild
nolimits skrev:Varför byta bort något så trevligt som originalradion i dessa bilar.Möjligtvis då för att bli av med den föråldrade kassettradiodelen..
För att få:

*Bättre ljud
*Minneskort
*USB
*DVD
*Mp3

För att nämna några fördelar
Severin skrev:
nolimits skrev:Varför byta bort något så trevligt som originalradion i dessa bilar.Möjligtvis då för att bli av med den föråldrade kassettradiodelen..
För att få:

*Bättre ljud
*Minneskort
*USB
*DVD
*Mp3

För att nämna några fördelar
Håller med om allt utom bättre ljud. Originalklumpen spöade JVC´n jag bytte till i ljudkvalitet. Volvos tråkgrå låter riktigt bra faktiskt...
ÄRRet skrev:Håller med om allt utom bättre ljud. Originalklumpen spöade JVC´n jag bytte till i ljudkvalitet. Volvos tråkgrå låter riktigt bra faktiskt...
Men inte min pioneer så gjorde den det, ljudet fick ett riktigt lyft framför allt på basen
Det står ju i länken hur man gör. Bilder är bara för amatörer :wink:
jag har bytt på min TILL ädelträ och mittpanelen var ju mindre rolig lossa. sitter skruvad bakifrån så torx satts och lite olicka förlängare är bra ha
B230fk saknar kraft

Det är jag som byggt ihop motorn själv, […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ja man skulle verkligen kunna spara på d&aum[…]

Tack för era tips. Jag ska nog våga mig[…]

Bromsarna är en mjukvarudetalj fler tillverka[…]