Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uthil
baztubox skrev:
Uthil skrev:Tja!

Har plockat ner alla fyra oken på bilen, och de ser förjävliga ut, Tänkte renovera dem samtidigt lacka om dem,
och renovera på samma gång, men har ingen bläster, Vad kostar det att blästra fyra ok om man lämnar in dem,

Erfarenheter? Samtidigt vart eller vilka firmor rek ni om så skulle vara de enda alternativet?

Hade
Hej. Det bästa är att Blästra dina ok. Du kan göra som dom andra säger, men det håller inte så länge.

I och med att du Blästrar dom så får du en fin profil (en yta som gör så att den nya färgen bitter sig fast bättre) på dom, och du slipper göra om det efter nästa vinter. Jag har tillgång och kan blästra dina ok om du bor i GBG eller utanför med en radie på 6 mil.

Tja! Tack för omtanken, men tyvärr så bor ungefär 60 mil ifrån dig i Sthlm. Men tack ändå! Jag målar dessa ok så får det vara och hoppas att de får vara röda tills jag har skaffat en bläster..

Men tack!
av RIPMJ
Jag körde med Biltemas skruvdragare och köpte till en stålborste, fick bort all grov rost och kompletterade med att köra med slipsvampar. Vart riktigt bra, fast de tar nog mycket längre tid än att blästra dom. Räkna med en hel dag för att ha dina bromsok lackade och klara.
av Uthil
Jaja! Självklart en hel dag får du räkna med om du inte blästrar dem, men jag fick iallafall ordning på dem, och de sitter fast nu bak, Bara hjulen kvar sen framvagnen. Så det blir nog skitbra.

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]