Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Minsta tjocklek 8,4 mm i boken, sen kan man väl ta några tiondelar till i nödfall...
av anthistatic
Hörde med svågern, han trodde inte att svarven vi har är riktigt lämpad för jobbet. Vad som var fel vet jag inte, men jag gör som så att jag inhandlar 2 stycken nya skivor på biltema när jag har vägarna förbi, sen tar jag det därifrån...

Återkommer med info. efter utfört arbete...
(kollar även igenom forumet efter info kring inkörning av bromsar + skivor...
av Gathor
hade extremt stora gropar i skivan och kända samma sak som dig.

Köpte själv Biltemas skivor och bromsok. Kommer inte ihåg när de köptes kan ha varit ett år sen
men allt verkar vara helt ok än.
Lite små gropar har väl bildats men inget som känns av.
Vanligvis så uppstår groparna av kraftiga inbromsningar ifall jag inte minns fel.
Kör lugnare så håller bromsarna länge :P

tror skivorna gick på ca 500kr per st. Inte så farligt.
av anthistatic
Hittade bromsskivor idag hos den lokala bildels-handlarn... 351kr/st jämfört med Biltemas 369kr/st. Rena kapet med tanke på att jag dessutom slipper åka de 20 milen till Biltema!

Skall handla så fort det kommer lite slantar. Sedan total-fixa där bak med nya bromsbackar, skivor och belägg. Skakar det efter det så är det bara oken kvar att byta. Tar även en närmare titt på ABS-sensorerna då min ABS-lampa fortfarande lyser mest hela tiden...

Återkommer i ärendet när nya skivor är på plats...
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?