Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Crip273
Hej. Har problemet med att min ABS lampa lyser KONSTANT, den vägrar släckas trots framtagningfelkod och därefter radering.( Det är inte OBD uttag på denna ).

Jag får bara felkod på 3-1-4 ( Höger bakhjul )

1. Läste att det oftast är dålig lödning i absstyrenheten då? Stämmer detta?
2. Går detta att mäta? Jag såg att man kunde mäta på abs kabln i motorrummet och skulle ha 1000 ohm cirka, har jag detta borde det alltså vara fel på lödningen?

Är jag ute och cyklar ?=)

'edit: läste dock att problem med lödningarna var bara på "nyare", 96 och frammåt?
av Crip273
Crip273 skrev:Hej. Har problemet med att min ABS lampa lyser KONSTANT, den vägrar släckas trots framtagningfelkod och därefter radering.( Det är inte OBD uttag på denna ).

Jag får bara felkod på 3-1-4 ( Höger bakhjul )

1. Läste att det oftast är dålig lödning i absstyrenheten då? Stämmer detta?
2. Går detta att mäta? Jag såg att man kunde mäta på abs kabln i motorrummet och skulle ha 1000 ohm cirka, har jag detta borde det alltså vara fel på lödningen?

Är jag ute och cyklar ?=)

'edit: läste dock att problem med lödningarna var bara på "nyare", 96 och frammåt?
Edit, efter lite tänkande borde det vara så att det troligtvis kan vara lödningsproblem om Ohm värdet är helt åt pipan :). Inte sant?

mvh
"Limp home mode" ?

Gåtan verkar vara löst, det verkar som […]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]

B230fk saknar kraft

Det är nog flera saker i kombination på[…]

Spolning av automatlåda

Niemi bil i Luleå tog 5400:- sist för[…]