- ons 07 apr 2010, 22:35
Har ett irriterande problem, bilen rycker till (precis som den tappar drivning helt i 1 sek) när den är kall och man motorbromsar ner till ca 1400 varv, då inträffar det. Egentligen Svårt att förklara, men känslan är som att man trycker ner kopplingen snabbt och sen upp, rycker till 2 ggr. Går bra med jämn gas kall, men allmänt orolig när man är försiktig på plattan..
När den blir varm uppstår inte detta problem under motorbroms, men känns lite ryckig vid snålgas (tex. lätt utförslut) Jag misstänker tändstift/bränslefilter, kan det vara så tro?
Hade tidigare problem med tomgångsmotorn, men tvättade och den tycks funka för tillfället.. Men kan det vara denna som spökar när choken är tillkopplad och man når så låga varv?
Sen om någon vet vad en tomgångsmotor kostar kan dom skrika till! :)
Tacksam för hjälp, Mvh
När den blir varm uppstår inte detta problem under motorbroms, men känns lite ryckig vid snålgas (tex. lätt utförslut) Jag misstänker tändstift/bränslefilter, kan det vara så tro?
Hade tidigare problem med tomgångsmotorn, men tvättade och den tycks funka för tillfället.. Men kan det vara denna som spökar när choken är tillkopplad och man når så låga varv?
Sen om någon vet vad en tomgångsmotor kostar kan dom skrika till! :)
Tacksam för hjälp, Mvh
Även om din bil går snabbare, så kör jag om dig när du tankar.