- sön 18 apr 2010, 21:38
#401555
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Hej på er.
Har lite småfrågor...
Har problem med att bilen har börjat rycka och den dör om man trycker ner kopplingen.
Bytte tändstiften idag för å se om det hjälper.
Såg då att på 3 av 5 tändhattar och tändstiftshål så är det en massa brunt pulver... Vad är det å varför har det blivit så? Är dessa stiften slitna?




Fråga 2:
Kopplade in felsökningsdatorn på bilen igår och fick fram bla detta felet:
Fuel System 1: Closed Loop Fault.
Har försökt googla och har bara kommit fram att det kanske är fel på lambda/O2 sensorn.
Någon som vet vad som menas med Fuel System 1: Closed Loop Fault lite mer exakt?
Fråga 3:
Sedan finns det nått som heter:
Bank 1 - Sensor 1
Bank 1 - Sensor 2
Någon som vet exakt vad detta är? För jag får bara ett Volt värde på Sensor 1.
//Kensy
Har lite småfrågor...
Har problem med att bilen har börjat rycka och den dör om man trycker ner kopplingen.
Bytte tändstiften idag för å se om det hjälper.
Såg då att på 3 av 5 tändhattar och tändstiftshål så är det en massa brunt pulver... Vad är det å varför har det blivit så? Är dessa stiften slitna?




Fråga 2:
Kopplade in felsökningsdatorn på bilen igår och fick fram bla detta felet:
Fuel System 1: Closed Loop Fault.
Har försökt googla och har bara kommit fram att det kanske är fel på lambda/O2 sensorn.
Någon som vet vad som menas med Fuel System 1: Closed Loop Fault lite mer exakt?
Fråga 3:
Sedan finns det nått som heter:
Bank 1 - Sensor 1
Bank 1 - Sensor 2
Någon som vet exakt vad detta är? För jag får bara ett Volt värde på Sensor 1.
//Kensy


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986