Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#401555
Hej på er.

Har lite småfrågor...
Har problem med att bilen har börjat rycka och den dör om man trycker ner kopplingen.

Bytte tändstiften idag för å se om det hjälper.
Såg då att på 3 av 5 tändhattar och tändstiftshål så är det en massa brunt pulver... Vad är det å varför har det blivit så? Är dessa stiften slitna?
Bild
Bild
Bild
Bild

Fråga 2:
Kopplade in felsökningsdatorn på bilen igår och fick fram bla detta felet:
Fuel System 1: Closed Loop Fault.
Har försökt googla och har bara kommit fram att det kanske är fel på lambda/O2 sensorn.
Någon som vet vad som menas med Fuel System 1: Closed Loop Fault lite mer exakt?

Fråga 3:
Sedan finns det nått som heter:
Bank 1 - Sensor 1
Bank 1 - Sensor 2

Någon som vet exakt vad detta är? För jag får bara ett Volt värde på Sensor 1.


//Kensy
#401961
Oroa är dumt.. Men täpp till tändstiftshålen med lämpliga doningar. Ta en roterande stålborste med lite djup.Blås ur metallspånen. Rosten är en *smitta* från tändstiften. Sen kan du återmontera igen och se glad ut.
Nästa gång du motortvättar så kan du få in vatten i brunnarna igen. Lyft på tändhattarna och blås ur med tryckluft. Alternativt peta in papper så det sugs upp. Sen är det bara att återmontera och köra.

..Mina nya belägg hade en slags platta p&ar[…]

Spolning av automatlåda

Mekonomen blåser dig nästan alltid […]

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Har du inga problem, kör vidare.