NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Hej.. nu har jag ändrat min beställning till ett par 235/35/19 hjul.

Måste jag ha spacers? Funkar biltemas? Nya bultar?

De får absolut inte ta i hjulhuset då jag tidigare har lidit ont av det (tre bilar sen)..

/Christian
av Samhain
235 däck kan i vissa lägen ta i innerskärmarna vad jag förstått, men det beror också på vad är för ET på fälgarna. Dom flesta S40/V50 verkar köra med 225/35 19.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Samhain skrev:235 däck kan i vissa lägen ta i innerskärmarna vad jag förstått, men det beror också på vad är för ET på fälgarna. Dom flesta S40/V50 verkar köra med 225/35 19.
Lite sent att välja 225 :D Dom är på väg nu nämligen..

Men om jag monterar spacers på 3mm fram och bak, då lär jag väl inte behöva byta bultar?

Jag vet:
- Ej godkända på besiktningen
- Att de kan spricka

/Christian
av dieseldyret
kjører 235-35-19 på originalt sportchassi (-20mm) og det tar litt i innerskjermer bak i "lange dumper" (type motorveihasighet og ujevn vei). ET 45.
Muligens er sportchassiet litt for mykt, for det er nok 1-2cm mellom dekk og skjerm ved stillestående. Vurderer coilovers, ikke for mer senk, men stivere.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Nu när jag fått på 235/35/19 så kan jag konstatera att det inte tar i vid normalkörning. Gasar man lite hårdare i en skarp kurva så drar den i lite någonstans.. dock inte hittat vart än :???: Man hör ju att det skrapar i någonstans...

/Christian
av Nike81
Monterade 225/35-19 i helgen, med 45 ET. Har inte testat så mycket, men verkar inte behöva ta i någonstans, men då är den inte sänkt heller. Men framhjulen är lite långt utanför skärmen, iallafall då jag jämför med org 17" hjulen
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]