NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Hej.. nu har jag ändrat min beställning till ett par 235/35/19 hjul.

Måste jag ha spacers? Funkar biltemas? Nya bultar?

De får absolut inte ta i hjulhuset då jag tidigare har lidit ont av det (tre bilar sen)..

/Christian
av Samhain
235 däck kan i vissa lägen ta i innerskärmarna vad jag förstått, men det beror också på vad är för ET på fälgarna. Dom flesta S40/V50 verkar köra med 225/35 19.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Samhain skrev:235 däck kan i vissa lägen ta i innerskärmarna vad jag förstått, men det beror också på vad är för ET på fälgarna. Dom flesta S40/V50 verkar köra med 225/35 19.
Lite sent att välja 225 :D Dom är på väg nu nämligen..

Men om jag monterar spacers på 3mm fram och bak, då lär jag väl inte behöva byta bultar?

Jag vet:
- Ej godkända på besiktningen
- Att de kan spricka

/Christian
av dieseldyret
kjører 235-35-19 på originalt sportchassi (-20mm) og det tar litt i innerskjermer bak i "lange dumper" (type motorveihasighet og ujevn vei). ET 45.
Muligens er sportchassiet litt for mykt, for det er nok 1-2cm mellom dekk og skjerm ved stillestående. Vurderer coilovers, ikke for mer senk, men stivere.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Nu när jag fått på 235/35/19 så kan jag konstatera att det inte tar i vid normalkörning. Gasar man lite hårdare i en skarp kurva så drar den i lite någonstans.. dock inte hittat vart än :???: Man hör ju att det skrapar i någonstans...

/Christian
av Nike81
Monterade 225/35-19 i helgen, med 45 ET. Har inte testat så mycket, men verkar inte behöva ta i någonstans, men då är den inte sänkt heller. Men framhjulen är lite långt utanför skärmen, iallafall då jag jämför med org 17" hjulen

Ok då var det inte rattknuten.. en annan vil[…]

Om plaststosen (röret) hade haft en valk nede[…]

Konstigt ljud

Hej, jag har precis köpt en Volvo V40 fr&arin[…]

3G släcks

Är det någon som vet ungefär var b[…]