Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

dannec5 skrev:sidhabo: Okej, menar du det till mig eller till den andra liraren?
Mvh
Kanske lite mera för RedRiver som verkar ha mera beroende av fukt och kall/varm motor. Men det kan ju vara värt att kolla för dig också. Är ju enkelt att göra , ifall ni har samma som 740n.
Ska kika på det när jag kommer hem om en vecka. Jag funderar på om jag ens har ett relä där.. Inget jag har tänkt på. Vad menas med kallödningar?
Kan tillägga i min felsökning att jag har provat att byta tändlägesgivaren på kopplingskåpan. No luck.

Det känns lite som att jag stjäl din tråd här DanneC. Hur går det för dig? Inga framsteg? Har du provat att byta några delar?
RedRiver skrev:Vad menas med kallödningar?
Om du tar av kåpan på reläet så ser du ett litet kretskort. Med lödningar. Kallödningar gör att det är glappkontakt i en lödpunkt. Kan vara svårt att se med blotta ögat om den inte är riktigt dålig. Så enklast är att löda om lödpunkterna .... eller prova med ett annat relä.
Hittar inget relä.

Nu har jag bytt

*styrbox
*tempgivare styrbox
*frånkopplat diverse givare i jakt på den skyldige.

Börjar mer och mer tro att det är bränslet. Har letat efter lambdan. Trodde den brukade sitta längre ner på grenröret. Icke.. Det finns ett pluggat hål. Kan den gömma sig bakom grenröret kanske? Har även kollat vid katten. Vart sitter den rackarns lambdasonden?

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]