- tor 01 apr 2010, 19:12
#395210
Hej!
Ni får ursäkta språkfel (inte svensk fött)
Har en V40 T4 manuel, årsmodell 2000, 16.000 mil, köpt begagnat från Volvo med full servicebok för ett år sen. Bilen har gått perfekt dom 6.000 mil jag har åkt tills förra vecka. Då böjat den hacka vid jämn hastighet- om det är 50- 70- eller 110 gör ingan skillnad men den hacka och tappar drygt 5-10 km/t av hastigheten, då "återkomma" den bara 200-300 meter och hacka då till igen. Om man koplar ut och gasser på 2-3 gånge snabtt, då varvär den inte upp 1.gång men 2. och 3.gång är varvmäteren uppe igen.
Det känns sämre när bilen har åkt kanske 10-20 km.
Volvo verkstaden i trakten hadde inte tid att tita fast dom läste felkoder men där vär INGET!
Tyvär är jag mycket avhängig av bilen för att komma på jobbet. Därför forsökar jag selv att ta reda på problemet men sakna erfarenhet i sådanne saker. Om nogon här kan hjälpe skulla dët bliv mycket uppskattat, Tack!
Tomgång er jämn.
Motorn hackar inte vid gaspådrag (inte mycket i alla fald..)
Bränsle- och luftfilter bytet vid 15000 mil service.
Sälv har jag just bytet: två tändspolar (dom båda va sprikna!), tändstifter (gått 6.000 mil) och tändledninger (aldrig bytet förhen).
Tyvär återstår problemet! Panik-panik... va kan jag göre?? Hjälp.. PLEASE!
Ni får ursäkta språkfel (inte svensk fött)
Har en V40 T4 manuel, årsmodell 2000, 16.000 mil, köpt begagnat från Volvo med full servicebok för ett år sen. Bilen har gått perfekt dom 6.000 mil jag har åkt tills förra vecka. Då böjat den hacka vid jämn hastighet- om det är 50- 70- eller 110 gör ingan skillnad men den hacka och tappar drygt 5-10 km/t av hastigheten, då "återkomma" den bara 200-300 meter och hacka då till igen. Om man koplar ut och gasser på 2-3 gånge snabtt, då varvär den inte upp 1.gång men 2. och 3.gång är varvmäteren uppe igen.
Det känns sämre när bilen har åkt kanske 10-20 km.
Volvo verkstaden i trakten hadde inte tid att tita fast dom läste felkoder men där vär INGET!
Tyvär är jag mycket avhängig av bilen för att komma på jobbet. Därför forsökar jag selv att ta reda på problemet men sakna erfarenhet i sådanne saker. Om nogon här kan hjälpe skulla dët bliv mycket uppskattat, Tack!
Tomgång er jämn.
Motorn hackar inte vid gaspådrag (inte mycket i alla fald..)
Bränsle- och luftfilter bytet vid 15000 mil service.
Sälv har jag just bytet: två tändspolar (dom båda va sprikna!), tändstifter (gått 6.000 mil) och tändledninger (aldrig bytet förhen).
Tyvär återstår problemet! Panik-panik... va kan jag göre?? Hjälp.. PLEASE!