Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
volvo-v90 skrev:vet någon varför SRS lampan lyser? kan de ha med att dom har bytt tändningslåset? hur släcker man den?
Volvo måste nog återställa det till dig fall det är de som har bytt tändningslåset....kan inte återställa den själv...om du inte har de tekniska sakerna...
G-kraft skrev:
volvo-v90 skrev:vet någon varför SRS lampan lyser? kan de ha med att dom har bytt tändningslåset? hur släcker man den?
Volvo måste nog återställa det till dig fall det är de som har bytt tändningslåset....kan inte återställa den själv...om du inte har de tekniska sakerna...
nej de e inte volvo som bytt de.
jag ska köpa en 855 som den lyser i så jag vill veta om de e svårt att fixa själv.
Användarvisningsbild
av G-kraft
volvo-v90 skrev:
G-kraft skrev:
jag ska köpa en 855 som den lyser i så jag vill veta om de e svårt att fixa själv.
Det går inte att fixa SRS lampan själv, bilen måste köras in till volvo så att de kan fixa det via deras dator.....Det kan vara nåt annat som är fel än tändningslåset....finns så många saker som kan vara fel gällande SRS i bilen....Kör in bilen till volvo, låt de göra en diagnos på bilen, kostar ca 310:- så ser de vad som är fel på bilen och vad det kommer att kosta att laga....kom överens med ägaren som du ska köpa bilen från...
själv hade jag inte köpt bilen om jag inte vetat exakt vad felet är.....kanske kommer kosta väldigt mycket eller lite....
G-kraft skrev:
volvo-v90 skrev:
G-kraft skrev: Volvo måste nog återställa det till dig fall det är de som har bytt tändningslåset....kan inte återställa den själv...om du inte har de tekniska sakerna...
Det går inte att fixa SRS lampan själv, bilen måste köras in till volvo så att de kan fixa det via deras dator.....Det kan vara nåt annat som är fel än tändningslåset....finns så många saker som kan vara fel gällande SRS i bilen....Kör in bilen till volvo, låt de göra en diagnos på bilen, kostar ca 310:- så ser de vad som är fel på bilen och vad det kommer att kosta att laga....kom överens med ägaren som du ska köpa bilen från...
själv hade jag inte köpt bilen om jag inte vetat exakt vad felet är.....kanske kommer kosta väldigt mycket eller lite....
ok. ja jag får bilen för 14.000Kr så jag får la lägga lite pengar på den :lol:
Användarvisningsbild
av G-kraft
Aa visst men du får vad du köper...samt det är därför den säljs för 14.000:- för det är kanske ett stort fel...hur många mil har den !? samt hur många ägare har den haft, kolla service intervallerna....prata med tidigare ägare om hur bilen varit....lycka till med bilen...

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]