Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ShogunX
Förstår jag det rätt är du ute att rena sätena från den potentiella smuts som samlats där i. Det är tyvärr inget som en sådan spray gör, utan de är främst framtagna för att maskera eller i bästa fall neutralisera vissa typer av odör.

Är man extremt noggrann och/eller känner att bilen blir ohygienisk genom normal användning är det första AI-förslaget en bra start. Vidare kan du använda ett lämpligt rengöringsmedel och en mjuk detailing-borste. Behövs ytterligare åtgärder kan tryckluft via smalt munstycke vara effektivt. Effektivast av allt är att använda en handduk eller något typ av skydd på bilens säte om känslan är att bilen smutsas ner i sådan grad.
Om man tror att det här verkligen är ett problem ska man nog inte ha bil alls. Det finns mycket annat skit i den.
Eller i resten av världen, för den delen.
Användarvisningsbild
av Sulten
För all del inte, men jag har aldrig ägt en bil som har en sådan dammsugareffekt i sätena. Därför tanken på rengöring. Sanningen att säga har jag nog bara haft denna funktion aktiv ett par gånger, men köpte bilen fyra år gammal. Hur den tidigare ägarens användningsmönster var vet jag inte. Jag har inga problem med irriterande lukter i bilen. Jag är inte på den punkten att jag borde gå tillbaka till sådana sätesöverdrag som installeras för att bevara sätena. Jag kör bil klädd inte naken / halvnaken. Har läst att sprayen Tunap 589 innehåller mycket alkohol och har en desinficerande effekt, ja, den kan också fördelaktigt sugas in i sätena tillsammans med luften. Denna spray ska tydligen inte skapa ett klibbigt lager på interiören och glaset. En professionell detailer har förmodligen en helt annan metod för hur rengöring av bilinteriörer ska utföras.
av UnleashFusion
Sulten skrev: ↑Idag, 15:12 För all del inte, men jag har aldrig ägt en bil som har en sådan dammsugareffekt i sätena. Därför tanken på rengöring. Sanningen att säga har jag nog bara haft denna funktion aktiv ett par gånger, men köpte bilen fyra år gammal. Hur den tidigare ägarens användningsmönster var vet jag inte. Jag har inga problem med irriterande lukter i bilen. Jag är inte på den punkten att jag borde gå tillbaka till sådana sätesöverdrag som installeras för att bevara sätena. Jag kör bil klädd inte naken / halvnaken. Har läst att sprayen Tunap 589 innehåller mycket alkohol och har en desinficerande effekt, ja, den kan också fördelaktigt sugas in i sätena tillsammans med luften. Denna spray ska tydligen inte skapa ett klibbigt lager på interiören och glaset. En professionell detailer har förmodligen en helt annan metod för hur rengöring av bilinteriörer ska utföras.
Du överanalyserar just nu tycker jag. börja med APC, mjuk-detailing borste och mikrofiberduk eller ljummet vatten och såpa.
dammsug först och sen spraya APC , borste på sätena och torka av. den där Tunap 589 är densamma om du skulle en "sonax luftrenare" eller likvärdig; inget speciellt.
Säteventialasjon

För all del inte, men jag har aldrig ä[…]

V70n startar ej

Hej i lördags så började de med at[…]

bakluckan på min fars 944 1996 har gåt[…]

Visa din semesterbil(d)

Tidigare i veckan besökte vi Mont Saint Miche[…]