- ons 19 apr 2006, 22:47
vet någon varför SRS lampan lyser? kan de ha med att dom har bytt tändningslåset? hur släcker man den?
Moderator: Moderatorer
volvo-v90 skrev:vet någon varför SRS lampan lyser? kan de ha med att dom har bytt tändningslåset? hur släcker man den?Volvo måste nog återställa det till dig fall det är de som har bytt tändningslåset....kan inte återställa den själv...om du inte har de tekniska sakerna...
G-kraft skrev:nej de e inte volvo som bytt de.volvo-v90 skrev:vet någon varför SRS lampan lyser? kan de ha med att dom har bytt tändningslåset? hur släcker man den?Volvo måste nog återställa det till dig fall det är de som har bytt tändningslåset....kan inte återställa den själv...om du inte har de tekniska sakerna...
volvo-v90 skrev:Det går inte att fixa SRS lampan själv, bilen måste köras in till volvo så att de kan fixa det via deras dator.....Det kan vara nåt annat som är fel än tändningslåset....finns så många saker som kan vara fel gällande SRS i bilen....Kör in bilen till volvo, låt de göra en diagnos på bilen, kostar ca 310:- så ser de vad som är fel på bilen och vad det kommer att kosta att laga....kom överens med ägaren som du ska köpa bilen från...G-kraft skrev:nej de e inte volvo som bytt de.volvo-v90 skrev:vet någon varför SRS lampan lyser? kan de ha med att dom har bytt tändningslåset? hur släcker man den?Volvo måste nog återställa det till dig fall det är de som har bytt tändningslåset....kan inte återställa den själv...om du inte har de tekniska sakerna...
jag ska köpa en 855 som den lyser i så jag vill veta om de e svårt att fixa själv.
G-kraft skrev:ok. ja jag får bilen för 14.000Kr så jag får la lägga lite pengar på den :lol:volvo-v90 skrev:Det går inte att fixa SRS lampan själv, bilen måste köras in till volvo så att de kan fixa det via deras dator.....Det kan vara nåt annat som är fel än tändningslåset....finns så många saker som kan vara fel gällande SRS i bilen....Kör in bilen till volvo, låt de göra en diagnos på bilen, kostar ca 310:- så ser de vad som är fel på bilen och vad det kommer att kosta att laga....kom överens med ägaren som du ska köpa bilen från...G-kraft skrev: Volvo måste nog återställa det till dig fall det är de som har bytt tändningslåset....kan inte återställa den själv...om du inte har de tekniska sakerna...nej de e inte volvo som bytt de.
jag ska köpa en 855 som den lyser i så jag vill veta om de e svårt att fixa själv.
själv hade jag inte köpt bilen om jag inte vetat exakt vad felet är.....kanske kommer kosta väldigt mycket eller lite....
Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]